fredag, juni 02, 2006

Popaganda

Den andra viktiga frågan ska vara Popaganda. Så som det ser ut nu så har festivalen delvis misskötts. Förra året gick festivalen back 350.000 och det har i årets marknadsföring inte riktigt framkommit att det är kåren som står bakom festivalen. Beräknat på förra årets siffror betalade varje student ca 10 kr för festivalen, medan alla utifrån gick gratis. Det är lite galet. Nu gjorde det dåliga vädret sitt, men någon sorts nollbudget måste ändå kunna skapas. Många i huset vill sparka Popaganda rakt ut i gyttjepölen som står kvar efter Popaganda just nu. Vissa vill ha någon sorts Majölfestival, medan vissa vill skippa festivalen helt. Jag är all for Popaganda.

MEN. Och det är som du precis läste ett stort men. Festivalen måste förbättras. Jag försökte snacka med killarna innan festivalen, men det blev mest att vi (läs jag) ville dela ut ett par knytnävar. Men efteråt har jag snackat med Eric (en av killarna bakom) och jag tror definitivt att vi kan fixa det till nästa år. Jag vill undersöka möjligheten att flytta Popaganda till månadsskiftet augusti/september av tre anledningar. För det första är vädret alltid bättre då än i maj, det krävs det ingen galen tysk professor i Aftonbladet för att förstå. För det andra så har många studenter sluttentor vid den tidpunkten vilket gör att många tvingas välja studierna.
Dessutom skulle det bli en perfeket kick-off för alla studenter och perfekt sätt för alla andra att avsluta sommaren. Är det någon som tänkt på det här tidigare, eller är jag bara helt fantastisk?

Till sist måste musikutbudet breddas kraftigt. Jag älskar indiepop lika mycket som vilken välintegrerad blatte som helst. Men det finns de som vill ha annat. Att erbjuda "Up Hygh" som ett av få alternativ känns inte schysst mot alla 25.000 studenter.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skrev i fel post tidigare: Popdakar är väl också flyttad till September?

2006-06-03 17:30  
Blogger Damon Rasti said...

Sant! Mina vänner på HumF har fattat grejen. September är det nya maj!

2006-06-04 20:58  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se