fredag, juni 02, 2006

Tjuvlyssnat

Satt höromdagen i ett möte med ett annat nätföretag angående samarbete för tjuvlyssnat. Jag och Gloria har knapppast gjort det här för pengar, men om det finns chans att dryga ut CSN.s fantastiska 6.900 kr so why not. Vi var skeptiska i början, men killarna vi träffade var jävligt sköna, och inte några finslipade kostymer. Vi behöver hjälp med annonsörer och ett nytt utseende (som du kanske har märkt så är inte mina HTML-kunskaper helt fantastiska). I gengäld erbjuder vi en väldigt populär blogg, med väldigt hög andel tjejer som besökare. Jag har börjat inse att tjuvlyssnat är lite av en kusin till skvallertidningar. Och jag som hatar skvallertidningar. En stor majoritet av folk som kommenterar och länkar till oss från sina bloggar är tjejer 16-30. Vilket borde vara en perfekt målgrupp för eventuella annonsörer. Fast vi kommer vara restriktiva med vilka som får annonsera hos oss. Vi vill inte att tjuvlyssnat ska förlora sin själ. Och Pro-bono annonsen kommer alltid finnas kvar.

Jag älskar tanken att vi får massor av människor att skratta. Ibland är det faktiskt sjukt kul . Inlägget om Björne har jag skrattat åt tills jag bokstavligen ramlat av köksstolen. Sen är folks kommentarer ibland minst lika roliga. Folk är galna.

Efter mötet snackade vi lite med Virtanen som befann sig på samma ställe. Han var faktiskt bland de första att länka till oss i sin blogg.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, Björne-kommentaren var hejdlösast av alla! Jag berättade den just för min kompis på mobilen.

2006-06-09 17:35  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se