torsdag, augusti 10, 2006

Zlatan till Inter

Måste säga att även om det har varit på gång ett bra tag så är det lite chockartat att se Zlatan i intertröjan. Den första tanken är att jag mår illa bara jag tänker på alla ovärdiga som ska springa om kring i min kära Intertröja. Samma idioter som började hålla på Inter enbart för att Ronaldo signades, eller den turkiska eran med Emre&co. Medgångsfans kommer och går. Och nu när man som stoltast kan bära huvudet högt och se ner Juventus och Milan, så ska alla andra springa i Intertröjan och leka supporters. Men fint. Tröjan är er. Själv skulle jag aldrig få för mig att ta mig på tröjan. En riktigt supporter låter spelarna bära tröjorna och stoltserar med plagg från den egna supporterklubben. Inga julgranar här inte.

Men det finns en del positiva saker. Intresset för Inter kommer att stiga enormt i svensk media, vilker leder till massvis med Interartiklar och Intermatcher på TV. Vår supporterklubb, Nerazzurri Svedesi, där jag sitter som revisor, kommer få massvis med nya medlemmar, vilket troligen kommer göra oss till den största Interklubben utanför Italien (idag är vi nummer två i världen). Precis tillbaka från semestern (läs festturné), måste fundera lite till på det här. Detta betyder antagligen att Adriano försvinner. En jättebebis mot en annan. Zlatan och Adriano kommer inte att kunna spela tillsammans. Ingen är en äkta måltjuv. Frågan är sem som har störst ego. Troligen Zlatko. Och priset var alldeles för högt. Men Mister Morattis specialitet har alltid varit olja, aldrig fotbollsaffärer.

Detta kommer också göra att mina artiklar på Svenska Fans kommer att läsas av betydligt fler människor. (Juat nu ligger mitt rekord på 5.000 läsare). Och det är ju precis vad fotbolls-Sverige behöver. Mer Damon.

PS. Jag fick alltså fel om båda sakerna gentemot Aftonbladet. Jag står här borta i skamvrån om någon vill mig något.
Bloggtoppen.se