måndag, juli 10, 2006

Lets get down to business

I bolagnämndsmötet nästa vecka ska vi diskutera nya namn till ordförandeposten i Frescatihallen AB. Den avgående ordföranden Mikael Söderlund (m) ska tydligen ha gjort ett bra jobb, även om han var inblandad i den pinsamma planka.nu-affären. Det finns önskemål om någon politisk aktiv, så jag har funderat lite på vem som skulle kunna passa i rollen. Eller funderat och funderat, jag har surfat runt lite för att få inspiration. Först tänkte jag att det kanske är lika bra att vi har någon från högerledet eftersom Alliansen vinner riksdagsvalet (med 53% av rösterna), men sen kom jag tänka på att moderaternas biltullsmotstånd nog kan sänka dem i Stockholm, och det dessutom nuförtiden sitter en vänsterallians inom SUS. Så med tanke på att Mikael är en svensk högerman, så har jag letat efter en utländsk kvinna som är icke-höger. Och jag fick två av tre. Karin Gustafsson sitter med i kommunstyrelsen, och är passande nog suppleant i AB Stockholm Globe Arena (eller det kanske är ett försvårande, jag måste forska i saken). Hon är gammal SSU.are och spelar badminton på sin fritid. Nej, ok hon spelar inte badminton, men det måste jag också ta reda på. Självklart var jag tvungen att kolla upp skandaler och hittade det här och det här. Men sommaren 2006 känns det rätt lugnt. Jag ska föreslå henne så får vi se vart leder. Kan bli riktigt bra det här!
Bloggtoppen.se