söndag, augusti 13, 2006

Damon vs. Göran - Rond 1

Fick ett samtal i fredags av Anna-Maria på SVT. Hon undrade om jag ville ställa upp i en av partiledarutfrågningarna inför valet. Jag skulle få chansen att debattera frågan också. Och även om det naturligtvis är lockande så känns det ganska fjuttigt. Jag skulle gärna ställa upp i ett debattprogram, men en fråga handlar inte om särskilt många minuter och det känns som att jag inte har så mycket att vinna på det. Fast det kan vara bra medieträning. Men då vill jag vara väldigt påläst och det ska vara en fråga jag brinnar för. Integration känns som en kliché men är det som står mig närmast om hjärtat just av förklariga skäl. Skulle även tänka mig att driva en fråga om jämställdhet, men den frågan sköter nog många andra bättre än mig. Jag har några dagar på mig att tänka. Får se. Det enda jag vill ha fokus på inför hösten är mitt lilla diskrimineringsprojekt, inte att jag råkade svära åt Göran Persson i direktsändning.
Bloggtoppen.se