tisdag, juni 26, 2007

Sanningen om konflikten med Schulman

Trodde att vi skulle få lite smart krigsföring mellan Tjuvlyssnat och hans blogg nu, rebellen mot Aftonbladet, men han väljer att lägga det på sandlådenivå och bara skriva att vi ljuger. Det gör mig djupt besviken då jag tyckt att hans blogg varit riktigt underhållande, och hypat den här tidigare. Men på senare tid har det mest handlat om upprepningar från gamla bloggen och diverse meningslösa inlägg. Detta verkar många inom bloggsfären vara överens om.

Anledningen till att Alex Shulman överhuvudtaget hoppade på Tjuvlyssnat från början, ska jag avslöja här på bloggen någon gång. Det har inget med Tjuvlyssnat att göra. Därför bad jag Alex att sluta blanda in Gloria i det här, som under den tiden hade det väldigt jobbigt, med en bortgången lillasyster och samtal från främmande män, och bara ge sig på mig. Jag har kvar mejlkonversationen. Detta vill Alex få till "raseriutbrott och personliga hysch-hysch-mejl från bossarna där borta till mig". Men jag får väl publicera mejlen här om det skulle behövas.

Att det senaste påhoppet består av rent jibberish, är ju för komiskt. För det första är det ingen som har hävdat att det är han det handlar om, det har han tyvärr inte fattat, eller så vill han lura sina läsare. Vi dissar honom i rubriken. För det andra så vet vi mycket väl vad Hells Kitchen är. Att någon frågar om "han som har festen", beror antingen på att han är dum/full, eller att det t.ex. kan har varit något speciellt, t.ex. Timbaland-festen. Det kan vi bara spekulera i. Han blir även bashad av de flesta av sina egna läsare. Tur att de är vakna. Jag utgår från att det är ironiskt av Alex alltihop.

Och Tjuvlyssnat är fortfarande större än Alex blogg. Trots att han ligger på en sajt som har potentiella 4 miljoner läsare per vecka. Jag utmanar Alex att be Aftonbladet lägga in hans blogg på KIA-index (det kan göras gratis) så får vi se en riktig mätning om vem som är störst, istället för den usla Bloggportalen (som räknar besök och inte besökare).

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Damon

Jag har ganska nyligen upptäckt din blogg. Jag har kollat igenom i ditt arkiv och gillat mycket av det jag läst. Du skriver underhållande och tankvärt med ett färgstark språk.

Fortsätt blogga och lycka till med skrivandet. Förresten jag är lite nyfiken om du har läst någon skrivar kurs, kreativ svenska eller liknande? (Det kanske står om detta på bloggen men isåfall har jag missat det)

Ha en skön sommar / katta Göteborg

2007-06-26 11:38  
Anonymous Anonym said...

Fan vad lågt av dig Demon. Det är smålirarna som ska utmana de stora bloggarna, inte tvärt om.

2007-06-26 21:56  
Blogger Damon Rasti said...

Katta: TAck så väldigt mycket!Jag har aldrig gått någon kurs, knapp läst några böcker. Dags att börja göra det för att utveckla mitt skrivande. Välkommen!
Mickey: Jag vet inte vem "Demon" är Mike, men han påstår att han är störst, så upp till bevis.

2007-06-26 22:21  
Blogger deeped said...

Damon. Det var ironi från Mikey.

2007-06-26 22:47  
Blogger Damon Rasti said...

Deep.ed: Vilket då?

2007-06-26 22:50  
Blogger deeped said...

Att du utmanar Fulman.

2007-06-27 10:03  
Blogger Unknown said...

Va? Har något verkligen hänt? Ska jag vara ärlig har jag tolkat hela situationen som att alex var avis för att ni har fler besökare. Han verkar ju minst sagt lite besatt av att vara mest läst.

2007-07-03 21:24  
Anonymous Anonym said...

När kommer förklaringen? Spänningen är ooolidlig :D

2007-09-19 19:34  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se