onsdag, februari 13, 2008

Damons lista är död (ja, inte bloggen alltså)

Det är med stolthet som jag på dagarna går in i det nya microvågsrummet på Stockholms universitets centrala byggnad, i korridoren mellan D och E på plan 4, och värmer up min mat. Ni som inte har hängt med från början, bör veta att jag startade ett kårparti, Damons lista, på universitetet enbart för detta syfte. Jag la visserligen till några punkter, för att inte bli kallad micropartiet, men allt började med att jag var så förbannad på oändliga köer och dåliga tider, och att kåren inte fixade något utan skyllde på universitetet.

Jag var rena Obama och gjorde ett grymt val, där jag slog sossarna och min egen instutition Juridicum, trots deras hånfulla uppsyn mot mitt, i praktiken enmannaparti. Jante var inte nådig när jag skrek ut min lycka på valnatten.

Hursom, så drev jag hårt för att vi skulle få ett nytt microrum, och jag och en annan kille på kåren satte press på universitetsledningen. Och nu står den där, ett härligt rum med diskbänk, skåp och massor av microvågsugnar, centralt och inte bara ute på restaurang Lantis som det var tidigare.

Jag vill att alla som röstade på mig ska veta att jag höll mitt stora löfte, och jag hoppas att de njuter av att kunna värma sin mat hela dagarna, istället för 10-15, som det var tidigare! Tyvärr fick jag inte igenom mina förslag till nya restauranger, eftersom kåren äger HÖRS som driver närmast ett monopol inne på de centrala delarna av campus (sic!). Bara det blir nästan ett skäl att avskaffa kåren i mina ögon (Mer om det senare).

Därmed har jag gjort mitt inom partier och drar mig tillbaka, en fet erfarenhet rikare.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var ligger detta microvågsrummet?

2008-02-13 11:24  
Blogger Damon Rasti said...

Södra husen, i korridoren mellan D och E på plan 4, grundplanet så att säga. Jag skriver in det i texten!

2008-02-13 11:26  
Anonymous Anonym said...

Var det du som fixade det rummet? Damon, du är ju en pärla. Har haft mycket nytta av det microrummet!

2008-02-13 11:28  
Blogger Unknown said...

Så det var det jag fick för mina 400 spänn i avgifter denna termin. Bättre än ingenting, så bra jobbat. Vore kul att se en redovisning på vart alla kårens pengar går...

2008-02-13 12:39  
Blogger Gunilla said...

Haha, synd att du kommer 15 år för sent! Jag hade helt klart röstat på Damons lista när jag läste på Stockholm om möjligheten hade funnits... Fin insats, låter det som, och jag hade nog också valt att dra mig tilbaka om jag vore du.

2008-03-18 02:20  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se