tisdag, februari 12, 2008

Jag, Rulltrappsfascisten

Vad är det för människor som vill åka egen rulltrappa när man kommer ut från tunnelbanan?

Vi är cirka 15 personer som går av tåget imorse. Det finns TRE rulltrappor som "rullar uppåt", varav en är igång för tillfället. När endast tre personer har stigit på första rulltrappan, väljer person nummer fyra att sätta igång en egen rulltrappa. Nu undrar jag; Var det trångt på trappa nummer ett? Är det ett tvångsmässigt beteende? Eller är det bara ett fantastiskt slöseri med el?

Ja, ni tänker kanske att en rulltrappa hit eller dit, men jag ser det här beteendet dagligen, och ta att tusen rulltrappor startas igång i onödan enbart i tunnelbanan per dag och räkna ut det på ett år. Jag vet att det är mycket miljösnack nu överallt, men det är lite kris och såna här smågrejer kan ändå göra en stor skillnad i längden.

Men vår historia slutar inte där. Person nummer nio tycker inte att det räcker med två rulltrappor. Nej, han ska minnsan åka i sin egen, så långt bort från de där äckliga sakerna som kallas medmänniskor. Där står han i sin egen rulltrappa och känner sig antagligen som en kung.

Ack om han visste att han är enkom en gycklare!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Vi är cirka 15 personer som går av tåget imorse. Det finns TRE rulltrappor som "rullar uppåt", varav en är igång för tillfället. När endast tre personer har stigit på första rulltrappan, väljer person nummer fyra att sätta igång en egen rulltrappa. Nu undrar jag; Var det trångt på trappa nummer ett? Är det ett tvångsmässigt beteende? Eller är det bara ett fantastiskt slöseri med el?"

Haha! Det här stör jag mig oxå på, har klagat för mina klasskamrater ett antal gånger då detta händer rätt ofta vid min skola.

2008-02-12 14:42  
Anonymous Anonym said...

Jag hade också valt en annan än den du stod på, el eller inte.

2008-02-13 11:19  
Blogger Damon Rasti said...

Amanda: OK, att du är ett troll, men lär dig läsa åtminstone. Jag stod efter dessa människor, och hade således inte gått på någon rulltrappa än. Duh!

2008-02-13 11:21  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se