tisdag, januari 29, 2008

Omid Djalili show

Ni missar väl inte den iransk/brittiska komikerns humorprogram på SVT på tisdagar! Etnicitet står främst i fokus, när Omid driver med invandrare och britter. Begreppet hårig iranier har fått en ny innebörd!

Jag fick tillfälle att träffa Omid förra året här i Sverige, och det verkade vara en mycket sympatisk man. Han har varit med i flera Hollywoodrullar, ofta som arabisk skurk, något han skämtar friskt om i sin stand-up.

Jag har velat tipsa om detta i snart en månad, men lyckats glömma bort. Så håll koll på tvåan 20.30 ikväll! Första avsnittet var riktigt bra, medan andra var mer svajigt. Men det här kan bli riktigt bra på sikt!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Där fick jag svar på min fråga :)

2008-01-29 21:23  
Blogger Damon Rasti said...

Elsa: Sorry, trodde jag hade svarat på din förra kommentar! Och bra att du sa till tanten, "att tiga är att acceptera" som sagt!

2008-01-30 13:33  
Anonymous Anonym said...

Haha ingen fara, undrade när nästa "FAQ me" skulle komma bara :)

Jo det kändes bra även om reaktionen blev smått sinnesjuk.. Har väl lärt mig nåt av farbror Damon...eller jag vet inte riktigt om du ska få ta åt dig äran för det, haha.

2008-01-30 20:14  
Blogger Tati said...

Liar! Det gick 15.35 idag. Nu har jag ju bänkat mig vid TVn i onödan :( I-landsproblem

2008-01-30 20:35  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se