måndag, juni 05, 2006

Dåligt med jobb och en dum framtid

Vissa ifrågasätter om tjuvlyssningarna är äkta. "Ingen kan väl säga nåt SÅNT". Jag brukar säga åt dessa personer att de ska sluta uggla hemma och bli lite mer sociala. Jag kan inte garantera att folk inte skickar in fejkade bidrag, men vi gör allt för att stoppa det. Ge dig ut och lyssna. Om inte i skvallersyfte, så för att pejla läget i samhället. Man blir förbluffad av det man hör. Vi fördömer dumma amerikaner, men visst fan finns det en del dumma svenskar. Och det blir inte bättre med åren. Det enda folk till slut bryr sig om är pengar, mode och kändisar. Sen kan man tycka vad man vill om det. Jag tror att tjuvlyssnat bara blir större med åren. Vi går mot ett dummare samhälle, om man säger så. Jag försöker pusha för lite smalare tjuvlyssningar, där folk t.o.m. kan säga smarta, fyndiga saker. Hjälp mig med det någon!

Sen måste du bara läsa mejlet jag fick häromdan. Jag skrattade tills tårkanalerna fylldes, även om det var lite taskigt. Rå humor är den bästa. Lyssna på det här; En 15-årig kille vill söka sommarjobb hos oss på tjuvlyssnat. Här är hans mejl;
"Hej. jag är en kille på 15 år som tycker er sida verkar väldigt intressant och rolig. ni har ingen möjlighet att erbjuda sommarjobb som tjuvlyssnare? eller får ni bara in från vissa personer? Tack"

Jag har svarat honom nu; "Hej! Tack för ditt mejl! Vad exakt hade du tänkt att göra, och vad har du som gör dig extra passande för jobbet? Mvh, Damon"

Snälla, säg att det är någon som skojar..

2 Comments:

Blogger Marybelle said...

Men arbetsmarknaden för femtonåringar är trots allt inte allför stor, han testar åtminstone alla vägar!

2006-06-12 15:08  
Anonymous Anonym said...

Fy fan va underbart! Men du, om du anställer honom som tjuvlyssnare så tänker jag kräva betalt för mina två som jag fått publicerade ;)

2006-06-13 17:35  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se