onsdag, november 01, 2006

Bloggsiffrorna del 482

Kanske blir lite tjatigt, men när en så stor ekonomisajt som E24 publicerar siffran 40.000 unika besökare per vecka för modebloggar här, så måste jag börja reagera från ett helt annat perspektiv. Tidigare har det endast handlat om min personliga önskan att rätt siffror ska lyftas fram. Men när siffrorna börjar publiceras på E24 som troligen läses av en stor majoritet icke-bloggkunniga, så urholkar det ett säljargument för tjuvlyssnat, som ändå måste få stoltsera med 55.000 unika per vecka på KIA-index. Skulle vi också använda Bloggtoppens siffror, kunde vi skryta med 100.000-tals besökare, även om jag förstår att branchen endast förlitar sig på KIA-siffror. Dags att skicka massmejl till alla stora medier, eller kanske borde Bloggtoppen och Bloggportalen, sätta ut någon sorts varningstext?

3 Comments:

Blogger Dabitch said...

Dax att skicka massmail, ärligt talat.

Researcher pratade också om detta här: http://researcher.se/archives/2006/10/som-att-jamfora-applen-och-paron/

2006-11-02 17:56  
Blogger Damon Rasti said...

Jag får väl ta och göra det snart. Frågan är bara hur många som kommer ihåg det.

2006-11-03 14:36  
Anonymous Anonym said...

Hej,
ville bara säga att jag inte tycker tjuvlyssnat är en blogg.

2006-11-10 04:18  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se