tisdag, oktober 24, 2006

Summering av Popagandaproblemet

Ni som missat den härliga diskussionen om Popaganda, klicka här. Min enda åsikt har varit att beslutet att ta bort "svart" musik, utesluter en hel del studenter på campus. Många av dessa har annan etnisk bakgrund, och det finns inte ett särskilt stort likatecken mellan blattar och indiepop. Jag är ett undantag och gillar personligen både indiepop pch Popaganda (vet inte hur många gånger jag måste tydliggöra detta), det ENDA jag säger är att kårens festival bör rikta sig till alla och inte enbart till en viss grupp. Den som tycker att det är för mycket begärt kan inte kalla sig objektiv.
Jag vet att jag kan få svårt i den här frågan, det sitter inte många blattar i varken kåren eller Popaganda. Och många hatar mig säkert redan utan att ha träffat mig. Men jag vill ha en bra lösning på festivalen, inte diskutera med anonyma spöken som kommenterar på min blogg.
Jag ska prata med folk i styrelsen och försöka leta reda på folket i Popaganda. Ta till er kritiken och bredda festivalen så att det passar alla. Jag säger inte att ni är rasister, jag säger att beslutet som tagits tidigare har fått en rasistisk verkan, och även de styrelseledamoter som satt med när kåren godkände detta för några år sedan, ska ta åt sig. Den utesluter för många människor för att kunna kallas kårens festival.

Peace, love and understanding.

Edit: I ett desperat försök att flytta fokus från frågan, vill man nu göra mig ansvarig för dataintrång och hotar med att gå till kårtidningen. Alla såna påstående kommer att få en polisanmälan för förtal tillbaka. Jag skrev tidigare på bloggen att jag hade "läst" på deras forum att det skrivits skit om mig. Men det var enda sättet för mig att få bekräftat att det stämde, jag ville inte lita på ett anonymt samtal. De bekräftade detta genom att rasa på kommentarena. Jag fick vad jag ville, det är gammal hederlig psykologi. Min dator står till förfogande för vem som än vill undersöka den, ni har min mejladress.
Nu vill jag lösa det riktiga problemet. Eller ska vi skita i blattarna?

Let's make love not war.

4 Comments:

Blogger luddz said...

Hej Damona! Visste inte att du hade en egen blogg oxo. Kul! :)

Va ere för jidder med popaganda?
Hälsa från Ludvig så löser det sig!

*puss!*

2006-10-24 21:36  
Blogger Damon Rasti said...

Du sysslar med dansmusik kompis, inte pop. Det är inget jidder, har löst sig nu tror jag.
När ska vi göra en fotbollslåt då Mr big shot producent?

2006-10-24 22:16  
Blogger luddz said...

haha, ska vi göra en fotbollslåt?!
Har du inte märkt hur kassa sånna blir?

jag ska vara kvar här i 3 jävla år... men sista året verkar bli utomlands, iaf en termin. Italien damon, italien, jag ska pissa på sansiro! :o)

2006-10-25 12:46  
Anonymous Anonym said...

Keep it up bro. du har vårt stöd på universitet! /några andra blattar

2006-11-01 19:03  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se