tisdag, oktober 03, 2006

Bloggtopplistor

Ser att bloggfolket nu börjar vakna kring problemen med bloggtoppen som jag skrev om här. För tillfället är Bloggtoppen död för mig, det är Bloggportalen som gäller. Men jag välkomnar en justering av Bloggtoppen för det är en trevlig tjänst. Men sidan behöver fräschas upp. Överhuvudtaget använder sig folk av diverse opålitliga mätmetoder. Det enda jag kan rekommendera för en amatörbloggare är Google Analytics, som man tyvärr får stå i kö för. Dessutom har den blivit hårt kritiserad för att vara allt för djupgående. Jag vet lite väl mycket om de som kommer in på tjuvlyssnat, även om jag bara läser av besöksstatistiken.

Det känns som att Google på oroväckande kort tid gått från en härlig rebell, till att bli det där skräckföretaget i filmen med Ryan Phillippe som hette massa olika saker, på engelska antitrust.

Men jag har åtminstone pålitliga siffror.
Bloggtoppen.se