onsdag, juni 27, 2007

Ännu ett viktigt meddelande

Jag har nu lyckats lösa mysteriet med space-tangenten (heter det så?). Det var en pizzasmula som gömt sig under knappen och förhindrade flytet i mitt skrivande. Först fick jag inte ut den, och sen när jag till slut lyckades skaka datorn så pass mycket att smulan förflyttade sig, så gömde han sig under B-tangenten! Jag var tvungen att peta ut honom med en avlång mozzarellaskiva som jag ska upp, och till slut så hoppade den fram.

Jag stoppade smulan i munnen och kände smaken av Capricciosa. Jag skäms egentligen för att köpa Capricciosa, det är lite som att säga att man gillar missionären, men samtidigt så var den här Capricciosan godare än andra Capricciosor, eftersom den var inköpt på Dellos på Högalisgatan (som väl numera heter Villabate), och ägaren som är sicilianare (han gör allt för att påminna dig om det) höjer autenciteten, för så fort det är äkta italienare och inte smyglibaneser så tycker alla att maten smakar bättre. Konstigt.

Eftersom smulan var ca fyra dagar gammal, så drog mögelsmaken ner betyget, men man kände fortfarande aromen av tomatsåsen och oregano, plus att den nu blivit riktigt knaprig efter att ha grillats av strålningen från min bärbara i 96 timmar. Yummy!

Ok, döm mig inte som äcklig nu. Låt han utan pizzasmulor i mungipan kasta första stenen...

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äh! Hacka inte på capricciosa, det var min favorit innan jag valde att bli vegetarian. Numera är det annanas och burkchampinjon som gäller...jag gillar inte ställen som försöker vara snobbiga och väljer att inte ha burkchampinjon på menyn...they say I'm crazy...

2007-06-27 18:15  
Blogger Damon Rasti said...

Elsa: Ställen med burkchampinjoner borde stängas ner av hälsovårdsnämnden...

2007-06-27 18:33  
Anonymous Anonym said...

Kan bara instämma...hur burkchampinjoner ens kan vara lagliga övergår mitt förstånd.

2007-06-27 19:04  
Anonymous Anonym said...

Damon>> Snobb! Smaken är som baken, bara så att du vet. *morr*

2007-06-27 19:50  
Anonymous Anonym said...

Damon, Damon... Vad är det för fel på missionären nu då? ;)

2007-06-27 22:40  
Anonymous Anonym said...

Äckligt? Jag tycker det låter fantastiskt!
Det där med burkchampinjoner, Elsa, måste jag ändå värja mig mot. De både ser ut och smakar som några slags slaggprodukter. Usch, usch.

2007-07-02 15:06  
Anonymous Anonym said...

Haha, era skojare. Dellos har ju inga burkchampinjoner! =)

2008-06-27 12:59  
Blogger Damon Rasti said...

Strunt: Nej, det var det väl ingen som sa heller. Dellos kör the real deal...Det var bara Elsa som levde kvar på 80-talet ;)

2008-07-01 14:16  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se