tisdag, juli 03, 2007

Kära SMHI!

Jag som skriver är en kille på 27 jordsnurr. Jag har ofta fascinerats över er oförmåga att misslyckas med det arbete ni är ämnade att utföra. Som tidigt imorse. Jag vaknade av fågelkvitter och strålande solsken. Trots att ni hade angett att det skulle vara mulet och 18 grader när jag tittade på rapporterna igår. Jag gick nyfiket in på min dator för att åter kolla på prognoserna. Enligt SVT.s tolkning skulle det vara 19 och mulet vid lunch. Efter att ha slängt i mig en Ceasarsallad på Café Creme (som f.ö. smakade bra, lite torr kyckling kanske) vid 12-tiden, så insåg jag att ni hade fel. Det har ni ofta.

Så då ställer jag mig frågan. Varför ens ge sig på att förutspå väder, när det verkar vara ett omöjligt arbete? Och efter det följer den mer självklara frågan. Varför envisas jag med att läsa väderrapporter?

Ps. Jag tycker att ni liksom på tobaksartiklar ska ha en varningsskylt, om att användande av er produkt kan leda till uteblivna picknickar och besvikna badkläder.

2 Comments:

Blogger Lust och Fägring said...

Beroende på att det ligger mellan två växelfrontzoner har Sverige faktiskt det svåraste vädret att förutspå i hela världen. Vi slipper dock för det mesta orkaner, tornados och farliga åskväder. Vi ska kanske inte gnälla över att inte veta om det kommer bli molnigt eller lite mera molnigt. Ta med en tröja vet jag!

2007-07-03 18:51  
Blogger Ylva said...

Oförmåga att misslyckas? Du menar förmåga att lyckas alltså? Dubbla negationer är alltid kul :P

2007-07-03 21:58  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se