torsdag, juni 28, 2007

Nära döden

Gymmet i mitt hus har precis exploderat och flera människor är skadade. Jag undkom med lite rökskador. Det enda jag räddade var min dator och mitt USB-modem. Det första jag gör är att blogga om det. Är det här vad som menas med bloggfreak? Hann tyvärr inte få med min telefonsladd, så att ni fick se bilder, men det lär vara på alla nyhetssajter snart.

Det var nära att ni blev av med mig, hörrni!

Edit: Nu skriver både SVD och DN om saken. Insåg också att jag skulle ha tränat där i morse, om jag inte suttit och pratat med S som befann sig i ett annat land halva natten, och därför försov mig. Ödet, mina vänner!

Edit 2: Rubriken är ju så klart överdriven, men hade gasoltuberna på min gård hunnit explodera så hade jag ju antagligen varit ganska död!

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men, gud1 vad obehagligt.

2007-06-28 13:11  
Anonymous Anonym said...

Shit vad hemskt! Tur att du kom ut utan problem, men det verkar som att flera blev skadade. Själv bor jag på andra sidan Söder men det känns ändå närainpå. Hoppas alla klarar sig.

2007-06-28 13:20  
Blogger Coola Morsan said...

Otäckt. Det skakar liksom om när det händer där man bor. Passerar där varenda dag. Just idag hade jag bestämt att jobba hemma. Dotterns polare, med pappa och småsyskon i grannhuset, ringde hit. Jag skulle aldrig kunna ta den här klossen till dator med mig..

2007-06-28 13:21  
Anonymous Anonym said...

Vad obehagligt!

Hörde det på P1:s ekonyheter för en halvtimme sedan.

Hoppas att inga människor är skadade.

Katta Göteborg

2007-06-28 13:30  
Anonymous Anonym said...

Det är rätt otäckt med alla helikoptrar som cirklar runt, och sirener som tjuter fortfarande...

Här nere vid Bergsund märks ingen röklukt alls dock.

Vi skulle också befunnit oss på gatan så dags, om inte sonen varit så svår att väcka...Tack för sjusovande 15-åringar!

2007-06-28 13:32  
Anonymous Anonym said...

Då är det kanske lättare att förstå hur människor i Bagdad mår.

2007-06-28 13:39  
Anonymous Anonym said...

Skönt att det gick bra, jag kom över Liljeholmsbron fem minuter efter explosionen, såg ut som jordens undergång hade kommit...

2007-06-28 13:42  
Anonymous Anonym said...

Jag kände igen huset på bilderna i tidningarna och hann bli orolig. Skönt med en snabb lägesrapport och lugnande besked!

2007-06-28 13:58  
Anonymous Anonym said...

Oj, Då förstår jag varför det tutade som bara den innan!

2007-06-28 14:11  
Anonymous Anonym said...

Hoppas du ordnat med boende. Polisen jag pratade med precis när dom spärrade av sade att dom var osäkra på hur mycket elden kunde sprida sig och att dom i värsta fall skulle utöka avspärrningarna. Fick tips om att det inte vore helt fel att åtminstone flytta bilen ur garaget så nu sitter jag ute på Drottningholm...

2007-06-28 14:16  
Anonymous Anonym said...

Lite tunn historia tycker jag. Du skulle vart me innan Hornstull innan det blev ett medelklassparadis.

En pundare hotade att spränga sig själv och två gasoltuber i garaget i mitt hus på Bergsundstrand... Hög dramatik, och allt för att hans tjej hade dumpat honom....... Nu är det bara barnavagnar istället för pundarparkeringar som upptar trottoarena.

2007-06-28 16:13  
Blogger Rogge said...

Jäkla tur man bor i förorten. Det verkar bara dumt att bo i innerstaden...

2007-06-28 17:14  
Anonymous Anonym said...

Jag måste verkligen varit i min egen värld idag..var runt Västerbroplan hela dagen men jag såg ingen rök...kanske helt enkelt kollade åt fel håll :)

2007-06-28 18:59  
Anonymous Anonym said...

Men vad var det som startade branden !?.

SideShow Surfer

2007-06-29 11:24  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se