fredag, oktober 05, 2007

It's my birthday, and I cry if I want to!

Kommer ni ihåg back in the 80's när man fick telefonsamtal eller t.o.m. besök när man fyllder år? Idag fyller jag år på riktigt och inser att det kanske är lite annorlunda nu. På följande sätt har jag blivit gratulerad hittills:

Gästboksinlägg/brev på Facebook
SMS
Mejl
Telefon
Frukost på sängen
MSN
Bloggkommentarer
Inlägg/PM på Forum

Den stora förloraren i år är klart SMS. Anledningen tror jag är att det går 10 gånger snabbare att skriva ett meddelande på datorn.

Så ikväll ska jag äta libanesiskt med familjen och för första gången på länge inte ha hemmafest. Det känns lagom vuxet nu när man har fyllt...eh, 20-nånting!

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltså seriöst, du säger att du är partiledare inom studentkåren på SU. Du kanske är för demokrati? I så fall övergår det mitt förstånd att man kan stå bakom någon så in i helvette dumt som obligatoriska kåravgifter. Hallå? valdeltagande på 11,33% i senaste valet. Säger det dig något? Vi studenter ger inte ett skit för hur ni, patetiska wannabepolitiker gör utlopp för er personliga maktgirighet. Okej, fine, vad vissa (tragiska) personer gör på sin fritid rör inte oss, men inte fan ska ni komma och kräva pengar för att hålla verksamheten levande. Jävla bidragstagande tragiska pack.

Förlåt för off-topic, men jag kunde inte hitta något annat vettigt sätt. Debatt tages mer än gärna

2007-10-05 13:54  
Anonymous Anonym said...

Jag ansluter mig till de som väljer att gratta via bloggkommentarerna. Så, stort grattis! ;)

2007-10-05 14:02  
Anonymous Anonym said...

Stort grattis Damon, men du måste ju ha fest!
Anonym: Är du så dum i huvet att du skriver det där på killen födelsedagsinlägg? Haha, sicken idiot!

2007-10-05 14:08  
Anonymous Anonym said...

En dag som en annan? Du har väl samma åsikter som alla andra dagar. Vill egentligen inte ta debatt med alla läsare här. Jag såg bloggen idag. Dessutom så gör sådana grejer mig så jädra, vad man nu kallar det, "igång" . Kan inte vänta i tre dagar liksom, då blir det inte mycket till inlägg. Måste leva på energin man har i ögonblicket. Skulle du hitta något som du inte tycker om, och kunna kommentera det skulle du antagligen göra samma sak. Blir bara så jävla sur på systemet på det mesta i vårt fina land. Anyways, ha det bra

2007-10-05 14:21  
Anonymous Anonym said...

Grattis!!! igen...

2007-10-05 15:08  
Anonymous Anonym said...

grattis :)

2007-10-05 16:01  
Blogger Hemligt. said...

blogginlägget var min present.

2007-10-05 16:39  
Anonymous Anonym said...

Läser ofta din blogg och ett GRATTIS passar bra som första kommentar =)

2007-10-05 16:47  
Anonymous Anonym said...

Grattis, länkar dig till det här klippet(som du förhoppningsvis inte sett innan) som present.
http://www.dailymotion.com/video/x33pa2_snliran_fun

2007-10-05 19:06  
Anonymous Anonym said...

Grattis =)

2007-10-06 20:46  
Anonymous Anonym said...

Off topic>> Stackars Gloria hamnar verkligen i skymundan. Kollade i en Åhlénskatalog jag fick då jag köpte böcker...där står det "Tjuvlyssnat, Damon Rasti 79:-", lite drygt kan tyckas, hon står ju ändå med på själva boken.

2007-10-06 21:03  
Anonymous Anonym said...

Intressant om hur man får grattishälsningar nu för tiden. Jag säger det igen, skaffa dig en krönika i nån tidning, då får du pröjs juh, du har roliga tankar, underhållande läsning!
Grattis på födelsedagen!

2007-10-07 03:22  
Blogger Damon Rasti said...

Stort tack till alla som grattar. Även om 10 av 300 läsare, inte är mycket, haha!
Anonym: Som någon sa, vettigt inlägg att skriva på. Men, hade du läst på lite bättre, istället för att bara slänga dig på tangentbordet, hade du vetat att jag är för ett avskaffande av kårobligatoriet.
Elsa: Ok, vad har det med mig att göra? Är det jag som bestämmer vad Åhléns skriver i sin katalog?
Caroline: Jag vet inte om jag funkar så bra i krönikörform! Men visst, ringer City så kanske jag ändrar mig ;)

2007-10-08 08:54  
Anonymous Anonym said...

Damon>> Nä jag ville bara upplysa dig om vad det står i katalogen, just eftersom jag inte tror det är du som har bestämt det.

2007-10-08 09:57  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se