måndag, oktober 01, 2007

I used to have this Crave..

Mina dåliga erfarenheter av snabbmat sena helgnätter blir bara fler och fler. Det är den värsta tiden på veckan att försöka få i sig näring (ehrm), då 90% av kunderna är packade, och personalen är förbannade över sitt yrkesval.

Så blev det i lördags när jag vid tvåtiden, på väg hem från en fest, och med endast ett glas vin i kroppen blev sugen på en hamburgare på Crave vid Hornstull, bredvid Systemet. Jag beställde och bad om extra dressing. Jag har ätit där många gånger, och vet att det tar ca fyra minuter att få sin burgare stekt och klar.

Efter en minut var min hamburgare klar. Jag var lite misstänksam, men trött och började gå hemåt. Halvvägs tog jag upp hamburgaren, enbart för att konstatera att den var kall och UTAN dressing. Jag hade alltså fått en gammal hamburgare. Snabbt tillbaka, och tjejen i kassan tog emot hamburgaren och skickade den till någon grymtande sak i köket, och efter 30 sekunder var min "nya" hamburgare klar. Jag tog upp och kände att den nu var ännu kallare än sist, men med extra dressing.

"Varför vill ni blåsa era kunder?" väste jag argt. Kassatjejen ryckte på axlarna, ganska ointresserat. Jag begärde tillbaka pengarna och fick massa småmynt. Förbannad kom jag hem och gjorde en macka och hällde upp ett glas mjölk. För att en stund senare spilla ut glaset på sovrumsgolvet. En slarvig upptorkning, resulterade i att jag vaknade i en surmjölksluktande lägenhet, och fick börja söndasgmorgonen med att moppa eftersom vi snart skulle ha möte för vår bostadsrättsförening folk har bildat.

Är det bara jag eller går det inte att få vettig snabbmat sena helgnätter?

Update: De har nu bett om ursäkt, och vår fight är över!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med, men va fan, man kanske inte behöver vara så jävla kräsen för en burgare för 40 spänn när npgon stackare står och gör den åt dig två på natten.

2007-10-01 13:18  
Anonymous Anonym said...

det går väl aldrig att få vettig snabbmat?

2007-10-01 15:34  
Blogger karolin said...

Vanligtvis brukar jag inte lägga märke till hur snabbmaten smakar eller ser ut när jag äter den på sena helgsnätter! Det är snarare jag än maten som är i dåligt skick!

2007-10-01 15:48  
Blogger Helen Eriksson said...

säger nog emot alla här, 1. för 40 spänn kan den väl åtminstone vara ny och varm!? det är inte kräsenhet, det är en mänsklig rätt, spelar ingen roll om personalen jobbar 2 på natten eller 2 på dagen, de ska göra sitt jobb som de får betalt för :/ slår vad om att den anonyma personen som sa stackrae själv jobbar där? Nä, tacka vet jag mcdonalds, 10 spänn för en burgare, och oavsett om det tar 10 min att få den så är de åtminstone varma och med dressing om man nu bett om det.

2007-10-02 08:43  
Blogger Damon Rasti said...

anonym 1: Spelar väl inte roll vad klockan är, man vill ha valuta för pengarna?
anonym: Jo da, prova t.ex. Palmyras kebab vid Årsta, god damn!
Karolin: haha, och därför får jag lida för såna som du!
Helle: Word på dina argument, men jag föredrar Burger King!

2007-10-02 11:03  
Anonymous Anonym said...

men va fan, crave gör ju mat för onyktra människor, onyktra smaklökar fungerar helt annorlunda. "ett glas vin" var det som var felet i situationen, om du bara inte hade gått dit nykter hade du förtsatt älska dom!

2007-10-02 22:36  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se