torsdag, september 27, 2007

P1 kissar på Damon

Som ni kanske minns skrev jag lite kritiskt om fallet Madeleine för ett par månader sen. För ett tag sen hörde en trevlig reporter på P1 av sig och berättade att de skulle göra ett reportage om mediehanteringen kring fallet. Portugisisk press har varit mycket mer kritiska mot föräldrarna än brittisk press, och hon menade att jag var en av de första som var skeptisk till mediehanteringen och därför skulle passa bra i programmet.

Jag berättade lite kort om skillnader jag märkt i de olika rapporteringarna, och hon blev än mer imponerad tror jag, och skulle "bara dubbelkolla" innan jag fick vara med i sändning på lördagen.

Vi avslutade samtalet och jag slog trippelvolter i vardagsrummet, ringde vänner och skrek mig hes. Inga fler skräpmedier, nu skulle jag vara med i finrummet. Jag gick och köpte en tweedkostym, en passande fluga och en pipa, för att smälta in. Jag flög på små moln och kände mig viktig.

Tills det blev torsdag. Telefonen ringde, och jag höll på att svara "Damon i P1", men sansade mig och sjöng fram ett "hallåå". Det var reporten. Hon hade kollat med sin chef och han tyckte INTE att jag passade in. Han ville ha en akademiker. Så de valde hellre att inte ha någon i programmet. "Men tack ändå"!

Solen gick i moln. Känslan av regn var över mig. Jag vet än idag inte om det var mina tårar eller P1:s urin. Kostymen var på rea, så inga pengar tillbaka där. Pipan hade jag provrökt, så den kunde jag inte heller lämna tillbaka. Tvärtom är jag nu beroende av att röka skitet. Det ser jättetöntig ut, och även om det luktar gott, så lämnar det en bitter eftersmak i munnen.

Tack för det, P1!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

ååååh pipa =D jag älskar lukten av pipa och har många gånger frågat pappa om han inte kan börja röka pipa igen. cigaretter däremot luktar förjävligt.

2007-09-27 19:49  
Anonymous Anonym said...

men alltså, du pluggar väl juridik och är väl därmed akademiker? eller har jag fattat helt fel?

2007-09-27 20:31  
Anonymous Anonym said...

Vaddå å miniakademiker räknas inte eller? Grrrr..

2007-09-27 22:01  
Blogger Damon Rasti said...

Sofus: Din pappas lugnor hälsar!
anonym: Jag trodde också att det skulle räknas, men icke!
Elsa: Bastards!

2007-09-28 10:36  
Anonymous Anonym said...

sofus>> I must agree! Pipa är det enda som luktar gott! Får mig att tänka på båtsemestrarna när jag var liten, då rökte pappa _alltid_ pipa..sen slutade han helt abrupt..men tur är väl det om man tänker på alla sjukdomar man kan få av skiten..

2007-09-28 11:45  
Anonymous Anonym said...

Ehm. Vad taskigt. Kunde de inte ha stampat lite hårdare på dig? Typ sagt att du är inte akademiker och inte heller... hmm... påpekat att du inte hade en tweedkostym från Boss? Och vad är egentligen en akedemiker? Vem sätter gränserna. Gaah. Nu får jag bojkotta p1. (Dock kan jag ju dra mig till minnes nu att jag aldrig någonsin lyssnat på P1. Men det blir inget av det i framtiden!)

2007-10-02 18:53  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se