fredag, november 10, 2006

Tjuvlyssnatboken feedback

Har fått första ordentliga responsen från den redaktör som har bearbetat manuset, och bl.a. skriver han:

Jag tycker att manuset genomgående känns mycket lyckat. Det är en bra blandning av riktigt korkade kommentarer, dräpande repliker, ofrivillig komik, roliga missförstånd etc. Så det funkar både som humorbok och en bild av Sverige idag. Fast man undrar ju ibland hur en del människor kan vara så (för att uttrycka det milt) omedvetna ... Jag har skrattat högt många gånger under läsningen, så jag tror på den här boken.


Och jag måste erkänna att jag blev lite generad när jag läste mejlet. Var mycket mer positivt än väntat. Många frågar mig hur många exemplar jag tror att boken kan sälja i. Och det är en sjukt svår fråga. Förstaupplagan är på 5.000 ex. Säljer boken 10.000 exemplar blir i varje fall jag riktigt nöjd.

Kanske säljer den i 1.000 ex. Kanske 100.000. Kanske inte.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lätt jag köper den i alla fall =) /Lovisa, http://fierce.blogg.se

2006-11-10 17:19  
Anonymous Anonym said...

Jag antar att du lägger upp info om boken på tjuvlyssnat.se, så man vet var den kommer finnas att köpa. =)

2006-11-15 10:31  
Blogger Damon Rasti said...

Lovisa&Jen: Yeah två till som kommer att köpa :)
Den informationen kommer att komma här först. Men det blir väl någon stor grej på Tjuvlyssnat också.

2006-11-15 12:48  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se