torsdag, maj 24, 2007

Radera den här texten. Skriv igen.

Fnittra.
Le fånigt.
Lyssna på smörig soul.
Se klyschiga filmer.
Känn dig hel. Känn dig halv när hon inte är där.
Fyll i varandras meningar.
Gissa varandras favoriter. Gissa rätt. Gissa fel.
Fika och säg ingenting. Absolut ingenting. Titta varandra i ögonen. Viska saker.
Låt inte henne kyssa dig. Retas.
Ligg uppe hela natten och SMS:a. Längta. Sakna. Känn dig saknad.
Ring. Lyssna. Berätta. Blunda.
Säg något. Ångra dig. Tänk. Inte.
Promenera längs vattnet. Mata svanar.
Ät en romantisk middag. Berusas av vinet. Av stämningen. Attraktionen.
Köp en glass och dela på två.
Ta hennes hand. Försiktigt.
Tänd ljus. Släck lampan.
Låt dina fingrar utforska hennes ansikte.
Läpparna mötas.
Hud mot hud. Dröj stund, ack du är så skön.
Berätta dina innersta tankar.
Låt henne somna i din famn. Du i hennes.
Ät frukost på det där lilla fiket med den mysiga soffan för två.
Skratta åt andra.
Bli rädd. Våga.
Säg att du vill träffa henne snart. Nej, riktigt snart.
En sista kyss innan vi skiljs åt.

Och även om det tar slut imorgon, så har du upplev något helt fantastiskt, för det där som du trodde bara var på film, kanske finns på riktigt, och de säger hellre älskat och förlorat än att inte älskat alls, och jag kan hålla med, fastän den där rösten i huvudet är skeptisk och bara, du Damon, det är lite för bra, det betyder problem, men strunt i det rösten, jag mår ju bra, men ok, säg inte att jag inte varnade dig, nej, det är lugnt, jag lever bara en gång, och jag ångrar bara saker jag gjorde, men tack för att du bryr dig, jag har redan gått igenom det en gång, trött på att leka med folks känslor, jag är stor nu, jag ska cykla utan stödhjulen, nerför backen, så får vi se vart det leder mig.

Någonstans. Ingenstans. Vilket som duger. Faktiskt.

10 Comments:

Blogger henover said...

Jag tänker alltid att det inte är värt det. Men jag läser. Och tänker att kanske, kanske har jag fel.

2007-05-24 08:26  
Anonymous Anonym said...

ooooojjj..jag tror minsann att Damon är kär ;)
Nu blir jag ju lite avundsjuk..men..
Lycka till!!!!

2007-05-24 08:38  
Anonymous Anonym said...

VA? Det trodde jag aldrig om en gammal player. Eller låtsas du bara för att få fler tjejer ;) /Sara

2007-05-24 11:02  
Anonymous Anonym said...

Jättefin text. Lycka till!

2007-05-24 12:38  
Blogger Damon Rasti said...

Vad söta ni är allihopa, jag är mån om mitt privatliv, och var lite tveksam att publicera den här texten.
Malin: Det är alltid värt det.
Marie: Inga kommentarer ;)
Sara: Jag låtsas aldrig...

2007-05-24 16:48  
Anonymous Anonym said...

Känner man sig kär (tänk bort den där djävulen på ena axeln) ska man köra på och bara hoppas att det fortsätter så! Sen säger jag inte att du är kär, för det vet ju inte vi...men du har ju märkt hur vi tolkar situationen ;)

2007-05-24 18:43  
Blogger Smartasmia said...

En riktig bamsekram och ett gigantiskt lycka till till er båda:-) Tjipp

2007-05-25 00:02  
Blogger Damon Rasti said...

Maria: Stort tack!
Elsa: Ja, man får tolka texten lite som man vill, jag säger inget mer.
Mia: Åh, tack fina du! Inte skvallra till någon nu ;)

2007-05-25 00:41  
Anonymous Anonym said...

Åh, vilken söt text, du kan onekligen skriva. Lycka till! :)

2007-05-25 14:53  
Anonymous Anonym said...

Vackert, vackert, vackert. Du väcker vackra minnen.

2007-06-02 17:11  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se