tisdag, september 04, 2007

As sand through the hour glass..

Vad hände med sommaren? Vi gick och väntade och väntade, och så vaknar jag upp igår och mobilen visar september. Vad hände? Det är sant det där som de säger om att åren går snabbare ju äldre man blir. Tiden svischar förbi alltmer eller är det kanske hjärnan som blir mindre medveten?

Packa ihop grillen, ta fram Zoloften.

Min plan är att flytta utomlands inom något år. Leva livet ett par år, och komma tillbaka till mitt Stockholm och bilda familj. New York lockar, Barcelona lika så. Mer storstadspuls, mindre töntiga uteserveringsregler.

Hösten den allvarligaste perioden. Man bryr sig bara om att samla nötter inför vintern, och hinner inte njuta. Mörkret närmar sig, och perioden november till januari, skulle jag helst vilja gå i ide på riktigt. Bara låsa in sig i sovrummet och vakna 90 dagar senare, för att upptäcka att man har al qaida-skägg och svårt att stå på benen. Man tittar sig i spegeln och börjar le, för livet kan åter börja.

Är det bara jag som sitter och längtar till våren?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Tiden svischar förbi alltmer eller är det kanske hjärnan som blir mindre medveten?"

Min moster har den teorin att eftersom varje år blir mindre och mindre del av ens totala liv (1 år är en 2 årings halva liv, ja ni fattar) så känns det som att tiden går fortare än tidigare. Ääh..jag är inte lika bra på att förklara som hon.

2007-09-04 16:03  
Anonymous Anonym said...

Jag längtar inte till våren. Jag gillar höst. Dock är Elsa inne på rätt spår. Är du 5 år är 1 år 20% av ditt liv. Är du 50 år är 1 år 2% av ditt liv. Det säger en hel del om hur perspektivet ändras. :)
Men du, istället för att bara deppa för att det är höst tycker jag du kan deppa med en kopp thé i alla fall, så att du får det lite mys i rusket! :)

2007-09-04 21:40  
Anonymous Anonym said...

Jag vill alltid gå i ide om vintern. Jag längtar alltid efter nästa vår och sommmar. Alla tider på året :P

2007-09-05 12:13  
Blogger Damon Rasti said...

Jag tror jag förstår, det där med procenten..

2007-09-10 12:59  
Anonymous Anonym said...

Jag vill också gå i idé under vintern. Jag hatar att längta bort och framåt istället för att leva i nuet. Jag tror inte att vi människor är gjorde för att leva i ett ständigt mörker... Kontakta mig när du kommit på hur vi ska göra för att gå i idé, för jag antar att vi knappast kan äta tallbarr eller något sådant?

2007-09-11 11:05  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se