onsdag, oktober 10, 2007

Taco taco, burrito burrito

Nu när Lasse "missionärställning" Lagerbäck åter ser ut att vilja spela med Anders Svensson, och inte Kim Källström, vill jag göra Facebookglada medier uppmärksamma på att en av de största grupperna på Facebook i Sverige är "Stå upp för Kim Källström, ut med Anders 'TACO' Svensson för gott..."och det finns f.n. drygt 6500 medlemmar.

Det vill jag se rubriker om i sporttidningarna!

Stora delar av svenska folket, och flertalet journaliser vill ha Kim Källström. Men inte Lasse! Han må vara landslagskapten, men jag kan nämna tio kandidater bara i Sverige som skulle kunna göra ett bättre jobb. Jag är inte imponerad av att gå vidare från kvalgrupper, och sen bara falla platt i slutspelet.

Ja ja, vi klarar oss väl igenom ännu ett kvalspel och åker ut i åttondel. Heja Sverige!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Känns ju som om det är dags att ge upp den här kampen nu. JAg skulle också välja källström före svensson 100 ggr av 100, men faktum är att källström inte bevisat att han ska ha platsen när han fått chansen.

Det enda vi man kna hoppas på är att svensson gör ett par, tre riktigt dåliga matcher i rad. Då kanske källström kan ta platsen från honom. Tyvär är väl svensson aldrig riktigt dålig (men heller aldrig riktigt bra).

2007-10-11 08:29  
Blogger Wille said...

Jag kontrar med Facebook-gruppen "Kim Källström äter säkert också tacos.."

http://www.facebook.com/group.php?gid=6072291719

2007-10-11 10:58  
Blogger Damon Rasti said...

Alexander: Skillanden är att i Lyon så vet han att han har tränarens förtroende. Varje gång Källström startar i landslaget är det "nu han ska ta chansen", och pressen är för stor. Spelet kommer om han är säker på sin plats.
Wille: Ja, jag såg den, men enligt säkra källor så föredrar Källström Fajitas och inte tacos ;)

2007-10-11 16:37  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se