tisdag, oktober 09, 2007

TV6 massmördar Dexter

Jag har gått och irriterat mig på att TV6, som lade beslag på förra årets bästa serie, väljer att visa Dexter kl 23.00 på måndagar!

Vad är det för keff tid? Det är prime time stuff, motherfuckers!

Hade de visat den på SVT runt 22 på söndagar hade den nog haft en halv miljon tittare och varit en riktig snackis. Nu kommer den ligga på 100.000 tittare max. Jag förstår att TV6 inte kommer att få lika fina siffror som SVT. Men kom igen nu. De gav den ju inte ens en ärlig chans från början!

Det är frustrerande när svenska kanaler köper in en hypad serie för att sedan förstöra den. Ett perfekt exempel på det är fina Arrested development som slaktades totalt av TV4. Titeln "Firma buffel&båg" gjorde det inte hela lättare. Jag har fortfarande inte glömt det, TV4!

SVT borde ge upp sin kåthet på HBO, och börja titta mer åt Showtime-hållet. Jag klarar inte av att titta på kvalitetsserier på andra kanaler. Upplevelsen känns mer genuin på public service, det går inte att undkomma.

Jag känner i och för sig ingen som väntar på att TV ska visa en serie, men ändå! Tänk på alla stackare därute som går miste om en alldeles lysande serie!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Som du säger så är det inte många unga idag som följer TV-serier när de sänds på TV, de allra flesta måste nog erkänna att de är pirater.

Dexter är en serie som många mor- och farföräldrar eller föräldrar inte skulle tycka om. Den är annorlunda, och långt ifrån mainstream om man jämför med andra saker i Sverige.

Med det i åtanke så kan man förstå att SVT inte tog in serien, och att TV6 lägger den på en sändningstid långtifrån primetime.

Visst hade den ändå dragit fler tittare om den legat på en bättre tid. Men i ärlighetens namn måste jag säga att det är skönt att Dexter-hypen inte har blivit enorm. Helst skulle jag vilja ha serien för mig själv. Dexter är alldeles för mysig för att dela med en halv miljon svenskar som värderar serien lägre än Svensson Svensson.

2007-10-09 20:04  
Blogger Damon Rasti said...

Tobbe: Det är väl inte så mycket värre än Sopranos? Det är hårt, men bakom det märka finns också en vilja att vara mänsklig.
Låt de festa på säsong ett, du njuter ju med i sösong två, haha!

2007-10-10 14:28  
Anonymous Anonym said...

Sopranos behandlar ändå en maffia-kultur som folk är bekanta med. Man sympatiserar inte lika mycket med karaktärerna där som man gör med Dexter. En serie som får folk att älska en seriemördare är i en klass för sig!

2007-10-10 22:29  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se