måndag, november 26, 2007

Avslutning på rasistbråket, början på förändring

Många engageras nu i fallet nedan. Det som är gemensamt för de flesta som tycker att jag gör fel är att de är vita män. I deras värld är jag den störste fienden. Jag tar deras jobb, deras brudar och är mer lyckad. Jag är lite snyggare och lite kaxigare än normen. Jag förstår verkligen hur det svider. Men det är bara att "ta det som en man", något jag tydligen inte gör, och är i så fall mycket stolt över. Det gäller ju inte alla vita män, men hatargruppen har den ursprungen gemensamt.

Jag njuter ju fler hatkommentarer jag läser från denna grupp. Så många människor som är avundsjuka på allt i från min frisyr, till att jag stolt kallar mig för nätentreprenör. Och jag skrattar åt allt och växer med varje kommentar. Jag måste göra någonting när jag upprör denna begåvningsreserv.

Sen är det ju självklart inte så att det är Dagens skiva och Kal Ström som skulle bli polisanmälda i slutändan. Jag skulle i så fall lämna in en anmälan mot sajten för att polisen skulle bena ut IP-adressen till personen i fråga. Men det finns ingen anmälan. Det skulle inte leda någon vart. Det lärde vi oss under straffrätten. Det krävs grov förolämpning för att teleoperatören ska lämna ut, och jag vet inte om hans uttryck "Juridikstuderande? Som heter Damon Rasti? Kvotblatte som man mest tycker synd om. Han borde klippa sig och börja jobba på den lokala pizzerian i stället för att dra på sig studieskulder…" är mer än förolämpning. Jag är rädd för att pröva lagen, för då kan jag öppna Pandoras ask. Göra det möjligt för alla smygrasister att få kalla folk för svartskalle till höger och vänster.

Men jag har markerat genom mitt inlägg. Jag har skapat en debatt, för vad man ska och inte ska ta på nätet. Killen i fråga mår tydligen rätt dåligt, det får vara ett straff nog. Vissa ser det kanske som att jag gör en pudel, men det har aldrig funnis en polisanmälan. Det kan man nog kolla på närmaste station.

Jag är större än så. Jag är han ni kommer att läsa om i historieböckerna. Jag är mannen med hybris. Skratta hur mycket ni vill.

Jag ville ha en reaktion. Och det fick jag. Jag fick bekräftat vilket samhälle vi lever i. "Lite skit får du ta Damon, så farligt är det väl inte". Svenska sajtägare som tycker att de "gör tillräckligt"medan hatet rasar. Flera tyckte att jag var barnslig som anmälde. Ni har ingen aning om vad vi "blattar" får utså. Så håll käften bara. Rakt av. Jag använder systemet exakt hur jag vill, ingen white man ska tala om för mig vad jag får och inte får göra. Inte många blattar härute i bloggosfären som kan hålla en bakom ryggen tyvärr, jag tackar er andra. Jag har blivit utsatt för mycket värre saker och inte anmält. Det här skrattar jag åt ikväll.

Jag har i längsta mån försökt att inte särskilja på svenskar och invandrare. Men om vissa ursprungssvenskar inte kan förstå vad invandrare får genomlida är det dags för förändring. Precis som kvinnor som bör göra uppror mot män som inte fattar, och homosexuella som måste bryta hetronormen.

Därför vill jag göra er uppmärksamma på mitt antidiskrimineringsprojekt som jag skrivit om tidigare, och som drar igång i februari. Då kan vi stoppa diskriminering på riktigt. Det är det som fokus ligger på nu. Inte bara driva med alla dessa smygrasister som hatar mig ännu mer nu. Jag har f.n. tre juridikstudenter som vill hjälpa till med projektet. Men jag behöver fler jur.stud. Skicka iväg ett mejl om du är intresserad av att stoppa den strukturella rasism som genomsyrar vårt vackra land.

Sen vill jag påpeka ytterligare en sak. Det är inte särskilt synd om mig. Någonsin. Det är riktigt synd om folk som inte kommer in i arbetslivet, de som inte kommer in på krogar, de som ständigt kämpar i motvind. Jag har kommit över det där och det är de jag brinner för nu. Jag kommer fortsätta att uppmärksamma all skit jag utsätts för. Men enbart för att påvisa beteenden och strukturer.

Don't cry for me Sweden. I will never leave you.

Ps. Till alla som ger kärlek och vet (eller försöker förstå) hur det känns att vara motarbetad för att man är blatte, vill jag sända tusen kramar.

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

BRushan, jag läser din blogg och är blatte. Skönt gjort, du är bättre än alla de här hororna. Gör oss inte besvikna nu medd ditt projekt!1

2007-11-27 00:58  
Anonymous Anonym said...

Jag mår illa. för att citera Magnus Uggla.

Jag mår illa över mig själv och det opåkallade, hemska och nedsättande jag skrev om Damon Rasti i ett inlägg på DSC.

Jag ber Damon, hans familj och vänner om ursäkt. Jag skäms, jag skäms så i innihelvete. Ett påhopp på en person utan anledning, opåkallat i affekt. Förslåt, Damon.

“Mötörsågen vs Earth”

2007-11-27 06:07  
Anonymous Anonym said...

Shit vad feg du e!

2007-11-27 10:36  
Blogger Damon Rasti said...

Asse: Skönt, det värmer!
mve: Apology accepted, nu går vi vidare...
Johan: Feg? vem är du att bestämma det? Jag står öppet för mina åsikter, du skriver en med en anonym kommentar...

2007-11-27 10:46  
Anonymous Anonym said...

Detta kommer stå dig dyrt i din framtida karriär. Verkligen oprofessionellt du hanterar detta.

2007-11-27 10:53  
Blogger Damon Rasti said...

Till alla som kommenterar anonymt, jag godkänner inte anonyma bashningar, stå för er åsikt cowards. Men jag svarar ändå på denna. Stå mig dyrt? På vilket sätt? Att jag nöjer mig med att killen mår dåligt? Att jag väljer att inte belasta skattebetalarna? Jag fick vad jag ville, det får räcka!

2007-11-27 10:56  
Anonymous Anonym said...

Men lyssna inte på avundsjuka idioter svara dom inte ens. Gör din grej o be as black as you wanna be. /Ali från Fight club

2007-11-27 11:26  
Anonymous Anonym said...

Jag bor i Frankrike och är bedrövad över det utbredda "vi och dom" folk kör med här.

Gör nu inte Sverige värre än vad det redan är.

/ Peter, som är svart förövrigt, eftersom det spelar roll uppenbarligen.

2007-11-27 13:59  
Anonymous Anonym said...

Sverige behöver fler som du! Du får aldrig ge upp hur tufft det än kan kännas. Det du skriver berör verkligen och leder förhoppningsvis till handling. Samhället måste vakna.

2007-11-27 19:05  
Anonymous Anonym said...

Vem fan tror du att du är? Du kommer aldrig bli nåt, håll dig till pizzerian...

2007-11-28 08:13  
Blogger Damon Rasti said...

Ali&Hiba: Tack för stöd.
Peter: Jag vill verkligen inte göra det till vi och dom, men om dom inte förstår vad vi måste utstå, så har vi ett stort problem.
John: Jag tror inte jag är nån, jag gör min grej. Du däremot sitter anonymt bakom din tangenbord och tycker massa skit.

2007-11-28 08:16  
Blogger christel said...

Känner mig förnedrad och kränkt som kvinna ibland det är urjobbigt, även om jag försöker ta det med att bita ihop och ge emot. Stå på dig och keep up the good work!

2007-11-28 11:54  
Anonymous Anonym said...

Det är kärlek det ska handla om. Det är fint att du kämpar, Damon.

2007-11-28 13:11  
Anonymous Anonym said...

Bra gjort!Synd att det inte finns flera som du!
Kram från morsa!

2007-12-01 11:04  
Anonymous Anonym said...

Jag kan verkligen tänka mig att det måste vara jättejobbigt att vara motarbetad på grund av sin hudfärg, men själv går du ju ut med att gruppen som motarbetar dig är just -vita-. Varför vill du själv peka ut dem med deras hudfärg som största kännetecken?

2007-12-05 14:35  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se