tisdag, november 13, 2007

The power of the Damon blog

Något intressant hände precis. På väg till Vi-butiken såg jag en person veva med armarna inifrån en restaurang. Personen kom ut och presenterade sig som ägare till Crave, den hamburgerrestaurang jag kritiserade här i bloggen förra månaden. Han hade läst mitt inlägg och bad uppriktigt om ursäkt, och berättade att han haft ett möte med nattpersonalen. En sympatisk handling och jag kan åter gå tillbaka till deras hamburgare och chilimajo som räddat många fyllor för min del (även om jag knappt druckit senaste halvåret). Vi är åter vänner!

Några som inte är mina vänner och som fortfarande lider av sviterna efter sitt usla beteende är Furniturebox. De behandlade mig illa och efter mitt inlägg hörde de av sig och försäkrade om att jag skulle få båda lampa och pengarna tillbaka. Pengarna kom snabbt, och de mejlade om att jag skulle ta bort inlägget. Något jag självklart inte tänkte göra. Dock tänkte jag ändra inlägget när lampan kom. Någon lampa har jag ännu inte sett till. Däremot kommer mitt inlägg väldigt högt upp när man söker på deras namn, med feta rubriken "Varning för..." vilket folk ramlar in på min sida dagligen genom och antagligen skrämmer bort en hel del kunder. Särskilt med tanke på att det är fler kunder som har skrivit kommentarer till mitt inlägg.

Nu ska jag inte få hybris, men sån här makt hade jag aldrig haft utan min blogg.

Edit: Även min beef med Portofino ska nämnas, vilket har lett till att flertal googlingar har pekat folk hit. Säkerligen har någon tagit illa upp och tänkt sig för innan de besökt den restaurangen. Vitlökssås right back at ya!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, asbra ju. Rätt åt dom!

2007-11-13 13:40  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se