måndag, januari 07, 2008

Guess who's back...

2008!

Fuckin A!

Glöm 2007. I år ska vi få det att ske kompisar. Man tänker så varje år va? Bara för att det är januari ska allt förändras. Clean sheet! Gamla synder slängs med den gamla kalendern (lite svårt att slänga mobilen kanske) och brutna löften ska uppfyllas.

Och varför inte? Om det ger en den rätta motivationen att skapa förändring, så kör hårt!

Fram med allt skit då. Till ert förfogande. En skampåle för mig. Men också ett sätt att gå vidare.

Saker jag ångrar under 2007:

1. Ta studieuppehåll. Jag har fått vara med om så mycket, fått prata i radio, TV och massa tidningar. Fått resa, tjäna pengar, men med tiden släcktes också glöden. Jag kunde ha slitit ihjäl mig med både jobb och studier, men tog en lite enklare väg. Jag längtar verkligen till universitetet och intelligenta människor.

2. Alla bloggbråk. Jag har ett hetsigt temperament och svårt att hålla käften. Jag tänder till, men blir lugn lika snabbt. under den korta tiden hinner jag göra mycket dumt. Som bråket med Dagens skiva, tog mycket energi, och riktade fokus på fel sak. 2008 ska vi sätta dit de stora diskriminerarna här i landet, den enskilda människan får någon annan jaga. Nu tror ett gäng människor att jag är helt galen, men jag ska bevisa motsatsen. Inte för att jag egentligen har något emot att uppfattas som galen. Gränsen mellan genialitet och dårskap är ofta rätt tunn.

3. Att sluta gå ut. Krogen är det bästa stället att träffa nya människor på. Det går lika bra att göra karriärskontakter som privata, och på en kväll kan man skaka hand med ett par nyttiga människor. Att de ofta är berusade är något man får lära sig att hantera och använda till sin fördel. Jag lovade mig egentligen att inte bli killen som softar hemma bara för att han har tjej, men det var så förbannat skönt att slippa kylan. Nu har jag avlägsnat mina soffkedjor, och är fri. Redo att mingla ihjäl mig.

4. Att inte genomföra alla mina sajter i tid. Jag hade åtminstone två bra nya sajter på gång, men sjabblade det. Just nu finns en halvfärdig sajt, som någon annan har startat en kopia på, och en idé som kunde bli så bra, om jag hade haft fler programmerare.

5. Att jag inte tog chansen att åka till Afrika eller New York. Båda hade varit grymma upplevelser, och hade nog gett mig lite perspektiv. Men jag sköt upp på allt och nu väntar två års studier, så jag är rätt fast i mitt lilla Södermalm.

Men egentligen är allt det här skitsnack. Jag har lärt mig något nytt av varje snedsteg. Hur jag borde gjort, och hur jag ska bete mig i framtiden. När man blir äldre ångrar man bara det man inte gjorde.

Eller hur?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att ångra sig kommer man ingen vart med. Kämpa på istället! =)Angående #4, vem har startat kopia på vad, om jag får fråga?

2008-01-07 12:36  
Anonymous Anonym said...

Jag är på det stora hela rätt nöjd med 2007. Fast jag hoppas att 2008 blir ännu bättre! Jag är nöjd med flera saker - jag har tagit tag i mina kompositörsdrömmar, jag har tagit upp kontakten med gamla vänner jag saknat och jag har gått i terapi hela året. Men jag ångrar:

- Att jag inte rört på mig mer.

- Att jag borde träffat folk mer.

- Att jag inte respekterat mig själv i vissa situationer med äckelkillar.

- Att jag inte stod upp för mig själv mer under våren när jag bodde i studentkorridor med hemskt respektlösa grannar.

2008-01-07 21:46  
Anonymous Anonym said...

Hej Damon.
Tittade på tjuvtittat och kom in på din blogg.
Kom sedan på att du studerar till jurist. Hur långt har du kvar på utbildningen? Vad kan du säga om det står i min blogg?
:(

2008-01-07 22:16  
Blogger Damon Rasti said...

Anonym 1: Jag vill inte skriva ut det än, har inte bestämt mig 100% om jag ska skita i att göra klart sajten. Men jag lovar att skriva om det i framtiden!
Karen: Då vet du vad som gäller för 2008 hoppas jag?
Asyl: Det är nog en 2 år kvar, ska kolla på din blogg..

2008-01-08 00:02  
Blogger Damon Rasti said...

Asyl: Mycket tråkig situation! Ska hålla koll på din blogg och följa utvecklingen...

2008-01-08 00:12  
Anonymous Anonym said...

Finns det inget man kan göra??

2008-01-08 01:41  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se