fredag, december 14, 2007

Dexter - slut på säsong 2 (spoilervarning) och ringsignal

Nu har jag kollat på de tre sista avsnitten av säsong två, och Dexter fortsätter hålla formen (och då menar jag inte bara hans fina magrutor). Dexters mörka sidor är så tilltalande att man till slut skiter i att störa sig på den där Lila, som höll på att fucka upp serien rejält halvvägs, genom att göra Dexter till en latinolover. Jag har sällan mått så illa över en sexscen som när Dexter hade fantastisk sex med denna låtsas-brittiska "hondjävul". Dexter ska ju inte ha några känslor.
Men de utvecklas rejält i säsong 2 och ett tag är fascinationen på väg att försvinna, jag spolade t.o.m. bort en liten scen i avsnitt fem eller sex!

Men levnandsinstikten är störst, blodlusten likaså, och det som gladde mest, liksom med förra säsongen är closure. Säsonger kan avslutas och båda för fortsatt spänning utan töntiga "To be continued" á la Heroes eller Prison Break.


För er som gillar den fantastiska musiken i serien finns mitt favoritstycke att ladda ner som kort mp3 och använda som ringsignal. Jag ryser varje gång min telefon ringer. Man kan lyssna på den delen här.

Akta ryggen!

Update: Dessvärre går rykten om att CBS ska lägga beslag på serien till nästa säsong, vilket säkerligen innebär en försämring, allt för att passa den stora publiken...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Serien var ju på väg att förstöras där ett tag men det löste ju sig till slut som tur var! Gillade aldrig den där Lila heller men hon är faktiskt britt på riktigt.

Nu ser vi fram emot säsong 3, som kommer när då?

2007-12-16 01:39  
Blogger Damon Rasti said...

Erik: Jag googlade lite och hittade lite tråkiga rykten, som jag skrev in på update, om att CBS ska ta över serien. Eftersom serien inte sänts klart i USA än hittar jag inget datum för nästa säsong!

2007-12-16 12:57  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se