söndag, december 30, 2007

Min julstämningshöjare

Det var julafton och mass-sms:en började hagla in. Folk anstränger sig inte ens längre för att skriva något mer personligt, utan det är antingen "God jul! /X" eller så är det något snuskigt/klämkäckt.

Som en protest mot detta och Facebook-kedjebrev skickade jag ut ett ironiskt:

"Hej! Om du inte skickar detta meddelande till 10 personer inom 1 minut så dör jultomten!! Ok, jag skojar, det är bara Damon som vill önska en mysig jul. Kram!"

Detta ledde till följande grupperingar:
1. De som blev chockade och tyckte att det var opassande att skriva jultomten och dör bredvid varandra (typ min 6-åriga kusin).
2. De som tyckte att jag var en idiot som skickade mass-sms. MEN FATTA MIN IRONI ASSHOLES!
3. De som inte svarade. Antingen ouppfostrade/ociviliserade, eller så trodde de väl att jag bara vidarebefodrat sms:et.
4. De som fattade, log och skickade ett tack tillbaka.

Nu sitter jag och knåpar på något mer brutalt till nyår! Återkommer med besked nästa år.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänk om de skickar vidare till sina kompisar, som undrar vem Damon är? x) Nejdå..

Ha ett skitgött nytt år i alla fall!

2007-12-30 19:37  
Anonymous Anonym said...

Ha ha varför har jag inte själv kommit på denna idé? Ett sånt sms ska jag också skicka nästa jul. Sålla agnarna från vetet, de i fjärde kategorin är dina coola vänner.

2007-12-31 23:18  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipset! =)
hoppas jag kommer ihåg det nästa jul..

2008-01-02 10:36  
Anonymous Anonym said...

Du har fel vänskapskrets helt enkelt. Alternativt är det min vänskapskrets som helt enkelt vet att jag är psykiskt störd.

Jag hade skrivit något i stil med "...så dör jultomten och din mamma drunkar i sitt eget bajs!!" och ingen av mottagarna hade missförstått.

2008-01-03 17:05  
Anonymous Anonym said...

Gratis SMS är enbart av ondo... Det känns lite random när man får SMS av "vänner" man inte träffat på flera år enbart på julafton och andra högtider. Lite som den nya tidens julkort fast mycket mindre personligt.

2008-01-03 18:26  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se