tisdag, april 29, 2008

Knuff.se avslöjar artist?

Jag tycker att det är lite roligt/tragiskt/konstigt att Knuff utpekar artisten som gillar kokain så här:



Nu inväntar vi med spänning på vilken tidning som går ut med namnet först, alternativt vilken tidning artisten "talar ut" hos först.

"Cocaine's one hell of a drug!"

Edit: Mer på Aftonbladet och Expressen

Edit 2: Man måste älska att bloggaren Deep Edition försöker idiotförklara mig i det här inlägget, och tror på fullaste allvar att jag inte vet om att Knuff.se är automatiserat. Mitt svar får bli: "Åh fan, jag som trodde att Johan Larsson satt och skrev alla taggar manuellt. Det verkar hett det här med bloggar, du kanske kan lära mig lite nån gång?"

Skämt åsido, han verkar ändå gilla mig, så det är lugnt. Jag har väl bara skrivit gott om Knuff genom åren, något som "Johan Larsson" vet om, och den som försöker få det här inlägget till en attack måste vara väldigt stridslysten. Tyckte bara att det var kul-dumt att taggarna pekade ut artisten på Knuff.s första sida, inget annat.

11 Comments:

Blogger Wille said...

Realtid håller fanan lågt som vanligt och har redan publicerat.
http://realtid.se/ArticlePages/200804/29/20080429110236_Realtid801/20080429110236_Realtid801.dbp.asp

Även wikipedia uppdaterades flitigt tidigare i morses men de korrigeringarna är nu raderade.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sanna_Br%C3%A5ding

2008-04-29 15:19  
Blogger Damon Rasti said...

Wille: Tack för länk! Räknar dock inte Realtid som en "tidning", är väl inte mer än några tusen besökare där?

Det ska dock bli intressant att se hur DN agerar nu när Fredrik Strages kokaindom ska upp till HD!

2008-04-29 16:29  
Anonymous Anonym said...

Men det är väl bra att de går ut med namn, säger man A tycker jag man får säga B!

2008-04-29 16:34  
Anonymous Anonym said...

Det är bra att åtminstone en "tidning" vågar publicera namn på brottslingar och annat slödder.

2008-04-29 16:57  
Blogger Damon Rasti said...

rasmus & Sven: Jag ser ingen dom, inte på långa vägar. Hon sitter bara anhållen än så länge. Även om hon nu har gjort det, så bör återhållsamheten vara högre än att slänga ut namnet vid första bästa tillfälle...

2008-04-29 17:25  
Blogger deeped said...

Allvarligt - det är ju automatiserat. Någon har helt enkelt taggat det som Sanna Bråding. Att säga att "knuff avslöjar" är lite av usel kvällstidningslogik. För att "avslöja" något krävs att någon gör ett medvetet val. Bättre kan du Damon.

2008-04-29 22:25  
Blogger Henke said...

Skyll inte på Knuff!

http://deepedition.com/2008/04/29/damon-vs-knuff/

2008-04-30 01:06  
Blogger Damon Rasti said...

deep.ed: Men jeezuz, jag är ju Knuffs bästa vän, vet inte hur många gånger jag har hyllat de i pressen. Jag förstår självklart att det är automatiserat, och inte "Johan Larsson" som sitter och skriver ut det här...Chillax, läs mellan raderna också!
Henke: Du bara älskar mig va? Puss på dig också!

2008-04-30 09:09  
Blogger Henke said...

Damon: Älskar eller ej så har jag svårt att tycka att du har en poäng i ditt inlägg. No biggie.

2008-04-30 09:13  
Anonymous Anonym said...

Damon akta dig för den där deep.ed han verkar vara en obehaglig typ, lever på att söka uppmärksamhet och konfrontation...

2008-05-02 11:25  
Blogger deeped said...

@hannah (eller stina antar jag): sorry. Behöver inte det.

2008-05-02 14:58  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se