tisdag, april 22, 2008

Miiiimmiiiii!

Med anledning av den här bilden på Tjuvtittat kom jag att tänka på min gamla kanin. Jag var typ 10 och ville inget hellre än att han en liten kanin, eftersom min kusin hade det. Alla de andra stora pojkarna hade balla djur, men jag ville bara sitta i mitt rum och leka med kaninen.

Vi hade kanin i två omgångar och båda gångerna fick den heta Mimmi - trots att vi inte visste könet - och varje gång gjorde sig mamma av med den eftersom vi glömde bort att plocka upp bajset från mattan, eller städa buren.

Men jag längtar till min lilla kanin. Eller ett litet djur överhuvudtaget, kanske en kattunge att kela med. Fast bara några timmar per vecka. Min förhållning till djur är precis som med barn.

Fanns det inget som hette Rent-a-pet?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eller hur. Min pappa är allergisk mot pälsdjur (och pollen och kanel och nagellack och mullor och annat kul) så jag har aldrig fått ha något husdjur som faktiskt skulle kunna vistas utanför en skål (vars vatten jag bytte konstant av ren frustration; fiskar må vara dödstråkiga men bajsa kan de), men jag har med tänkt på det. Att man borde få hyra ett husdjur i några timmar, när ens pappa är på jobbet eller när man bara har lite tid över. I annat fall får jag fortsätta försöka övertyga honom om att få köpa en leguan. Det går sådär.

2008-04-22 16:22  
Blogger christel said...

I Japan (vars annars?) finns något som kallas Cat Cafe, man kan gå in och det finns massa katter man kan "hyra" och kela med för x timmar. Jag antar att man kan köpa kaffe o sånt också. Kollade upp det för ett tag sedan, men har aldrig varit där. Kanske nåt som skulle kunna öppnas i sthlm ? :P

2008-04-22 18:27  
Anonymous Anonym said...

Din nästa affärsidé kanske? ;)

2008-04-22 20:23  
Anonymous Anonym said...

Man kan ju ställa upp som dagmatte åt nån hund. Eller helgmatte. Eller så. Om man längtar... suck. Varför är jag allergisk??? Bittra öde.

2008-04-22 21:02  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar låna min mammas hund ibland. Det känns lagom. Det blir som att ha hund vissa dagar :-) Tyvärr brukar hon kräkas på natten när hon sover över hos mig, mindre kul...

2008-04-23 13:22  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se