tisdag, april 15, 2008

Plugghäst!

Sitter och tittar på lite kurser inför höst. Det sista jag behöver egentligen är ännu en kurs - jag menar jag tar ju knappt några av mina nuförtiden - men jag lever i villfarelsen att en ny kurs vidgar mina vyer, och ger mig lite glöd tillbaka.

Det som är mest intressant just nu är:

Spanska - Alltid nyttigt att kunna kommunicera med ytterligare någon miljard människor.
Genus - har egentligen tappat mycket i dessa frågor, men det skulle kännas bra med lite mer kött på benen.
Journalistik - Även om jag aldrig kommer bli journalist, så har det alltid legat inom mig. Gräva, skriva, fixa scoopet.

Ansökningstiden till Stockholms universitet är förlängt till 18:e april. Någon annan som går i pluggtankar?

7 Comments:

Blogger Mitra said...

kom faktiskt in på maynooth universitet på irland till hösten! utbytesstudent via gävle högskola. ska bli spännande. bara en engelskakurs men ändå!

2008-04-15 15:40  
Anonymous Anonym said...

Jag rekommenderar dig att studera språk, det är helt underbart! Jag har en liten söt historia om man studiekompis. Han valde tyska som introduktionskurs, ett ämne han aldrig hållt på med förut och gjorde det mest bara för skojs skull, hans huvudämne var egentligen svenska. Numera är han inne på sin tredje termin tyska, alltså tyska C och är här nere med mig i Tyskland och pluggar. Så kan det gå! Lycka till med kursvalen!

2008-04-15 16:08  
Anonymous Anonym said...

Blir nog en b-kurs i socialpsykologi till hösten. Läser en A-kurs nu i uppsala, kan verkligen rekomendera det. Och då får du med lite genus också, men en massa mera också. Och det är riktigt roligt och intressant!

2008-04-15 20:50  
Anonymous Anonym said...

Jag måste lära mig spanska (inte på universitetsnivå) men tycker att de egna studierna redan tar tillräckligt med tid så frågan är hur man ska knäcka den nöten. Kanske blir nån sommarkurs i stället.

2008-04-15 23:24  
Blogger Damon Rasti said...

Spännande! Det kommer nog sluta med att jag anmäler mig till en massa, men inte går på någon. Tyvärr!

2008-04-16 14:26  
Anonymous Anonym said...

Läs spanska, det är ett jätteroligt språk!

2008-04-16 19:52  
Anonymous Anonym said...

Varför inte testa något HELT annat, t.ex. geologi? :)

2008-04-18 17:54  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se