tisdag, juni 13, 2006

Sommarjobb del II

Vår sommarjobbare har hört av sig, och hans idé är inte helt galen. Låt mig dela med mig av mejlet till dig;

"hej.jag hade tänkt mig något annorlunda som tex att åka runt på tunnelbanan och lyssna på alla intressanta personer och sedan skriva ner de å skicka till er. jag är väl väldigt bra på att lyssna på andra eftersom jag åker tunnelbana ofta och när jag har tråkigt brukar jag lyssna på vad andra har att säga och det kan vara väldigt intressant saker.tack på förhand / X"

Grejen är väl bara att det inte finns några pengar inom bloggvärlden. Än! Jag gillar Overheards annonspriser. 4500 $ för en månad. Ett par såna annonser, lite småannonser, vissa inlägg är sponsrade. De drar in en 40.000 $ i månaden har jag räknat ut. Ganska bra på två personer. Särskilt som sommarjobb. Dessutom har de tidigare nämnda Entourage som första annons. Undrar om Scrubs vill annonsera på Tjuvlyssnat. Inflatable high-five som The Todd skulle sagt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror att du räknar lite högt på OINY:s annonsintäkter.

Räkna på att standardpriset för en banner på OINY är 2100/månad (kolla blogads.com) per banner x 3 banners (max 5) + cirka 1000 dollar i månaden på textlänkar - 30% i förmedlarkostnad = 4910 dollar.

Den summan ligger nog lite närmare verkligheten och är inte att förakta den heller.

2006-06-14 22:58  
Anonymous Anonym said...

+ trafikkostnader

2006-07-06 23:04  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se