onsdag, juni 14, 2006

Tre nyanser av cred

Tjuvlyssnat är av någon outgrundlig anledning väldigt populär bland mediemänniskor. Så när någon frågar mig om tjuvlyssnat så försöker jag ge dem någon sorts indikation på hur het sajten är. Eftersom det mest är tjejer som läser sajten så har jag gjort en härlig stereotyp mall. Till alla shoppingtjejer nämner jag att Frida Boisen har kallat oss för Sveriges bästa underhållning. Till de småcreddiga, jag kallar dem Riche-tjejerna, upplyser jag om att Isobel har oss som en av sina älsklingar. När alla broar är brända, och man måste ta fram storsläggan, så tar jag fram den litterära bomben och namedroppar Eva Ström, lyriker och dramarecensent på Sydsvenskan, som skrivit följande "..Dessutom är dialogerna verkligt bra återgivna, bra rytm, fin tajming, bra tempo, en dramatiker kunde bli grön av avund". Att så få ord kan fylla mig med galet mycket glöd är svårfattat. Men är man credsucker så är man. Jag har läst något av Evas alster tidigare, men nu känner jag mig tvungen att fördjupa mig i hennes verk. Återstår att se vad ovan nämnda personer tycker om boken.

Edit: Med Riche-brudar menar jag tjejer på 25-nånting som är mediacreddiga, diggar Isobel och hänger på Riche en onsdagkväll. Sen vet jag inte om det ordet allmänt betyder något annat. Inget negativt för min del med andra ord.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha, jag hittade tjuvlyssnat via isobel. sa jag det i måndags? nåja, jag är bara 23 o ska inte till riche ikväll (romeo har slutat) utan till söder somewhere. och jag fortsätter intensivt lyssna efter sjuka samtal, och framför allt: försöka komma ihåg dem.
/Katarina

ps var inte för hård mot godonlyknows - vi vill bara väl, vi icke bonnier-signade i all vår ynklighet! ds

2006-06-14 22:29  
Blogger SIXTEN said...

...ja, att plocka en idé rakt av är ju kreativt som fan. Klart du ska ha cred.

2006-06-15 06:38  
Anonymous Anonym said...

*känner mig träffad*

2006-06-15 14:38  
Blogger Damon Rasti said...

--> Katti: godonlyknows är fin, keep it up! Ses ute..

--> Sixten: Vem som helst kan ta en idé! Det gäller att utforma den också. Älskar avundsjuka människor dock. Mer sånt!

2006-06-15 18:49  
Anonymous Anonym said...

jag är 38, psykolog och tonårsmor...underbart att se dialoger nedskriv aså här. ett härligt bevis på att dumheten verkligen existerar bladn folk.

Samt underbart gratisunderhållning. Mina killar 14 och 16 gillar också tjuvlyssant. Män läser, men kommenterar inte, möjligen kan de tänka sig att trycka på en röstknapp.

2006-06-16 00:37  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se