måndag, januari 22, 2007

Lite media

Det har så klart varit en del mediell uppmärksamhet förra veckan.

SVD:s Näringslivsdel skrev positivt och bra om oss här. Någon dag senare var jag med i mediepanelen och berättade om mina medievanor här. Bra intervju även där.

Två sidor uppslag i Aftonbladet i söndags och den som intervjuade, übertrevliga Inga-Lill Mossander, menar att det är den roligaste bok hon har läst på flera år. I "Go' kväll" på SVT2 så utsåg hon den tillsammans med den andra bokexperten till årets roligaste bok, redan i januari.
Gloria berättar att även DN skriver positivt om boken under måndagen, har tyvärr inte hunnit läsa den artikeln.

Det är helt fantastiskt, jag och Gloria är djupt rörda. Vi har sålt 3.000 böcker redan första veckan, och tydligen är boken slutsåld på flera stora bokhandlar i innerstan, bl.a. NK och Åhléns. Förlaget planerar nu ett omtryck.

Vi fick även ett stort kuvert med pressutklipp idag och har figurerat i ett tjugotal olika tidningar. Väldigt surrealistiskt.

Intervjun med Punkt.se var för härlig. Hennes fråga: Hur känns det att vara kändis? Jag: Jag är ingen kändis. Hon: Men det ska ju komma massa kända bloggare på er fest. Jag: Ja, inom bloggvärlden är vi väl rätt kända. Lite senare diskuterade vi varför vi släpper en bok Jag: Vi har nått ut till folk på nätet, nu vill vi nå ut till andra medhjälp av traditionell media.
Artikeln dagen därpå: "Vi har blivit kändisar i bloggvärlden, nu får vi se hur det går i traditionell media, säger Damon Rasti".

Just det, det är mitt mål med livet. Att vara med i "Hänt Extra". Jag förstår att jag är en rookie i dessa sammanhang, men fr.o.m. nu blir det att trycka på inspelningsknappen på mobilen varje gång man blir intervjuad. Just in case.

2 Comments:

Blogger Sofia said...

Skulle jag vara i din sits skulle jag bli grymt irriterad på sådana citat. Grattis till att boken gått så bra. Man kanske skulle önska sig den i födelsedagspresent helt enkelt. =)

2007-01-23 18:45  
Anonymous Anonym said...

Det är ju sånna där citat som man vill skicka som insändare till olika tidningar, och fråga om det är så där dom gör varenda intervju. För i så fall är ju allt bara lögn. Eller i alla fall en förvrängd sanning. Blir mer och mer kritisk, speciellt när man får se rubriker om sjukdomar där till och med SVD (trodde dom var seriösa) förvränger sanningen från "kan orsaka" till "orsakar". There's a difference!!

Du ska inte konfrontera journalisten då?

/Elsa

2007-01-23 23:33  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se