söndag, januari 21, 2007

Årets blogg

Har känt mig väldigt tom de senaste dagarna, och tagit en välbehövelig paus från hela bloggosfären. Jag återkommer med massor imorgon, men jag måste bara hastigt kommentera det här med "Årets blogg", då jag flera gånger fått frågan varför Tjuvlyssnat inte blev årets blogg. Och svaret är enkelt. Jag tror att det kan bli tröttsamt att se Tjuvlyssnat på varenda lista. Vi valde att inte ställa upp, helt enkelt. Och jag kan inte säga att jag är helt nöjd med formatet. Det är bättre att det finns en jury som har hälften av rösterna och så får läsarna den andra hälften. Som det är nu så får den blogg som har flest hängivna läsare troligen också priset. Att man sen ska betala (även om det är 20 kr) och registrera sig och så, är inte särskilt smidigt.

Och satsningen kändes väldigt B, med tanke på att utnämningen blev uppskjuten och så där. De som gjorde det ska dock ha cred för sin insats. Kanske kan ni förbättra till nästa år, t.ex. genom att samarbeta med Knuff.se eller Bloggportalen för att ordna upp något officiellt, med prisceremoni och hela kitet.

Konsum vann dock helt förtjänt i humorkategorin, och jag la själv min röst på den. Den påminner så mycket om Tjuvlyssnat, och hon som gör den, skriver väldigt bra. Stort grattis!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för rösten, och tack för berömmet. Du (och ni) är värda all framgång.

Kärlek,
konsum.

2007-01-23 23:46  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se