söndag, januari 14, 2007

Men, skojar ni med mig?

Vi blev intevjuade i torsdags av både TT och Metro angående boken. Bra intervjuer, varav den senare var med en reporter som hade gjort en grundlig research. Imponerande. Jag höll ett riktigt långt föredrag om problemen med bloggarnas besökssiffror, och poängterade att vad det än står på bloggtopplistor, så har Tjuvlyssnat uppemot 60.000 unika besökare i veckan. Döm då om min förvåning när jag börjar läsa artikeln i Metro igår och vid sidan om den fina bilden står det "Enligt Bloggtoppens.se har sajten just nu 116.000 unika besökare i veckan...". DET VAR JU EXAKT DET JAG SA ATT VI INTE HADE!! Gloria är mitt vittne. Likaså fotografen. Till vilken nytta? Sanningen är inte längre absolut. Det är inget fel i påstående om man tolkar det strikt. Men det vilseleder ju läsarna. Nu väntar jag bara att den superba tjänsten knuff.se (årets användarsajt 2006, enligt mig) skapar en vettig besökstopplista. Viss förbättring är på väg då blogg.se tydligen ska slänga upp några av toppbloggarna på KIA-index snart. The truth shall set you free.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jesus said "...you shall know the truth, and the truth shall make you free." John 8:32

Kitabu

2007-01-14 17:27  
Anonymous Anonym said...

Jag går på vad serverloggarna säger, analyserade med AWStats och Webalizer. Mer korrekt än så kan statistiken inte bli. Scriptbaserade räknare är aldrig 100% korrekta. Och jag tycker inte att man ska jämföra sina siffror med andra, besökarantalet är bara en av många faktorer.

2007-01-14 20:36  
Anonymous Anonym said...

Tjenare skickade ett medelenade till er. Bara så ni vet=)

2007-01-15 20:46  
Anonymous Anonym said...

jag har en fråga; hur ser efterfesten ut? Åldersgräns, bar, tilltugg?

2007-01-15 21:27  
Blogger Damon Rasti said...

Klang: vaddå för meddelande?
Anonym: 18, Ljunggrens på Brunogallerian och tilltugg blir det som blir över från Weekday.

2007-01-15 22:25  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se