torsdag, februari 22, 2007

Trig.com, nya My Space?

Jag fick en inbjudan till Trig som ska vara ett förbättrat My Space. Vid en första anblick så ser det bra mycket fräschare ut än den senare. Jag har aldrig riktigt förstått hur My Space har blivit så stora, med tanke på att det dels är ett väldigt fult utseende, och att det dels krävs vissa programmeringskunskaper för att få det att se ut som man vill. De flesta använder visserligen "pimp-up-program", men det ser fortfarande inte särskilt smakfullt ut. Det är väl själva idén som är grym.

Hursomhelst. Det är tydligen folk som har jobbat på Lunarstorm tidigare som står bakom sajten. Jonas är motsvarigheten til Tom på My Space, och han är din vän, och den som drog igång hela sajten.

Man kan välja mellan att ha ett musikinriktat eller mingelanpassad sajt. Funktionerna är snygga och användarvänliga. Det är inte så jättemycket folk just nu, eftersom det är i Betastadiet. När jag sökte på folk i Stockholm så var det typ Bingo Rimér och några utvikningsbrudar i porrpose som stack ut. Inte mycket att hurra för alltså.

Det här kommer att bli en bra konkurrent till My Space, men det är nog svårt att få folk motiverade att registrera sig på en kopia. Tråkigt eftersom My Space, förutom sin fulhet, inte heller är särskilt kommunikationsvänligt.

Om någon av er kära läsare, vil ha en inbjudan till att prova denna sajt, så mejla mig, så fixar jag det. Här kommer en liten bild på hur min sida ser ut just nu.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur många sånadär communities orkar man anmäla sig på och använda? Och hur MÅNGA behöver vi egentligen? Räcker det inte med Skype och msn, t.ex.? Mycket mer kommunikationsvänliga. :)

2007-02-22 16:08  
Blogger Maria ♥ said...

Psst, såg att Tjuvlyssnat-boken låg etta över månadens mest sålda böcker. Grattis!

2007-02-23 10:44  
Anonymous Anonym said...

Mycket snyggt, tycker jag! Dessutom vill jag tilllägga att du verkar vara väldigt trevlig :)

2007-03-02 15:44  
Blogger Unknown said...

Mer om Trig

http://what.se/article.asp?id=5115

2007-03-04 15:20  
Anonymous Anonym said...

Jo det börja bli en del communities nu... Hittade en som verkar vara lite annorlunda från myspace träsket. Kolla in Zaplife.com, verkar vara en lovande sida.

2007-05-03 11:40  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se