måndag, februari 19, 2007

Jubileum

Jaha! Så har den här dagen kommit till slut. Jag har varit fasat inför den de närmaste veckorna, medan jag har legat hemma utslagen med alla möjliga sjukdomar. Just nu är det bihåleinflammation. En dos depression på det hela, och man kan förstå att bloggande inte känns så viktigt. Hursomhelst. I helgen kom någon sorts turning point. Jag gick ut på lördag kväll, på diverse modefester, och på söndagen hade jag en trevlig fika med mina homegirls Hanna och Annika. Tillsammans ska vi snart ut på en spännande resa. Nu har jag lite energi i kroppen igen.

Och så till dagens stora händelse. Det är så att jag fyller 10.000 dagar. Knäpp grej att uppmärksamma kanske, men jag tycker att det är riktigt roligt. Det ger en tankeställare också till vad man gör med sitt liv. Jag har fått 10.000 dagar. Hur många av dessa kan jag ärligt säga att jag utnyttjat till fullo? Det måste jag tänka på. Men det är betydligt färre än vad jag kunnat och borde. Men skitsamma. Nu ska jag se till att de följande 1.000 blir magiska. Annars blir jag deppig på riktigt.

Här kan du själv kolla hur många dagar gammal du är. Ganska kul va?

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är 135 dagar kvar till mitt 10.000-jubileum. Man lär sig något nytt varje dag!

2007-02-19 15:05  
Anonymous Anonym said...

10.000 låter fan som en hel del. Vilken tur att jag bara är på mitt 7000:de än... :)

2007-02-19 16:29  
Blogger Damon Rasti said...

Andreas: Börja planera festen reda nu ;)
Mikaela: Du är nog den fjärde personen som säger exakt samma sak till mig idag. Jag verkar bara känna männiksor som är runt 20 :)

2007-02-19 16:36  
Blogger Emanuel Karlsten said...

Känn tröst. Jag är iaf bara 1000 dagar efter (och, mään, känns det skönt att ha de där 1000 dagarna kvar tills 10 000! =) )

2007-02-19 17:15  
Anonymous Anonym said...

Grattis, grattis! Och tack för den roliga sidan, jag gillar sidor som räknar ut saker åt mig :) För mig dröjer det dock över 2 år innan nästa jubileum, och då är det 9000 som gäller. Tycker dock det är en rolig idé.

2007-02-19 18:51  
Blogger Elin said...

Stort grattis önskar Elin, 8048 dagar gammal!!!!

2007-02-19 23:02  
Anonymous Anonym said...

Oh, dang! Jag är 9959 dagar. Inte underligt att jag börjat känna mig lite gammal på sistone.

Jag når milstolpen tio papp i april, det var faktiskt lite kul att upptäcka.

Tänk om alla skulle börja fira milstolpar i antalet dagar istället för vad som beskrivs som ens "födelsedag"? Skulle inte det på något avigt sätt innebära att man fokuserar på något egocentriskt istället för att återknyta till själva födelsen och ens föräldrars uppoffringar?

Jag misstänkligör hela grejen. Kanske är det kapitalismens krafter som är i farten igen. Alienation! :)

2007-02-24 18:06  
Anonymous Anonym said...

Men så missade jag länka min bloggadress! För att fortsätta i mitt nyligen återfunna modersmål, norrländskan, så.. jävulskt typiskt!

2007-02-24 18:10  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se