måndag, maj 14, 2007

Aftonbladet och Expressen publicerar ännu mera skit

Aftonbladet har på sistone väckt min ilska mer än lovligt, bl.a. senast när de försökte sätta dit fantastiske Magnus Betnér, genom att ringa upp offren från Stureplansmorden och skapa en artikel. Expressen har annars varit den tidning jag har avskytt mest genom åren p.g.a. deras idiotiska rubriker och flera andra faktorer som jag inte hinner gå in på här. Jag har god lust att starta någon sorts kampanj mot dessa tidningar och går bara och väntar på den slutliga triggningen.

Idag gör de sak i slag gemensamt och basunerar ut historien om "Internets största skämt just". För det första så anser jag mig vara rätt uppdaterad beträffande nyheter på nätet. Det är en logisk följd av det faktum att jag sitter framför datorn 12 timmar per dag. Hursomhelst.

Båda tidningarna har haft reportrar som slösurfat på Daily Mails sida och hittat en artikel om en "Peter Sullivan" som har försökt att förföra en "Lucy Holland" genom att skicka en länk till en hemsida innehållande hans privata bilder, där han gör fåniga poser. Redan i Aftonbladets artikel så protesterar läsarna mot att detta inte är "Internets största skämt just nu". Hell, om man googlar de två namnen så får man upp åtta träffar på Google. ÅTTA! Varav två är tidningarnas egna. Alltså sex egentligen. Även min mormor inser att trots att det kan ta viss tid för Google att indexera sajter så borde det finnas mer än sex träffar innan det ens finns en teoretiskt möjlighet att det är Internets största snackis!

Det enda som framkommer i artikeln är att hans hemsida har fått 20.000 träffar under en dag i Storbrittanien. Oj! Fantastiskt! Är det 1997 eller 2007?

Expressens artikel har ingen kommentarfunktion. Tur det!

Det som är mest tragiskt är dock inte att de snackar skit. Det är det sitter vanliga svensson och tror på skitet de läser. Nu var inte det här något allvarligt. Men det tyder på en brist av intresse för reel fakta, och än skrämmande fascinasion för upphottade artiklar. Lite "pimp my news".

I samma serie i dessa eminenta tidningar kommer ni denna vecka bl.a. att kunna läsa:

* Carola - snart världens största artist (I artikeln framkommer det att de menar att hon har tröstätit och blivit fet)
* Schlagerhatet som kan starta ett världskrig (Med världskrig menas att olika länder vägrar vara med i Eurovision)
* Linda Bengtzing talar ut om sitt sexuella förhållande med en katt (Inga missförstånd där, Linda är så pass mediakåt)
* Köp Expressen och få Paris Hiltons sexfilm (Det är egentligen sex kortfilmer med Paris där hon shoppar, visar brösten och kör rattfull)
* Reinfeldt till skarp attack mot amerikansk ledare (Han skäller ut en Mcdonalds-manager som hade glömt att ta bort saltgrukan från Fredriks Big Mac)

Ut och köp en tidning bums!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

bra skrivet

2007-05-14 17:56  
Anonymous Anonym said...

Just sånna här artiklar lägger jag inte så mycket energi på att bli irriterad på. Jag fick dock ett otroligt slappt svar från en reporter på Aftonbladet som skrev (typ) "jag tog all fakta från daily mail" (eller vilken tidning det nu var) när jag undrade var man kunde hitta den vetenskapliga artikel som låg till grund för artikeln. Då blev jag irriterad (har för mig att jag avreagerade mig nånstans här bland dina inlägg).

2007-05-14 18:58  
Blogger Damon Rasti said...

Anonym: Tack!
Elsa: Haha, ja, jag har också den hårda vägen lärt mig att inte korrespondera med dessa "journalister". Hade en helt absurd diskussion med Lasse "sportgrodan" Arnell, där han spelade helt dum och oförstående gentemot min kritik!

2007-05-15 01:11  
Anonymous Anonym said...

"Hade en helt absurd diskussion med Lasse "sportgrodan" Arnell, där han spelade helt dum och oförstående"

Tror inte han spelade... :)

2007-05-15 11:40  
Blogger vandrarvild said...

aftonbladet och expressen tillhör inte mina favoriter heller, bojkottar dem så långt det går.

2007-05-15 19:44  
Blogger Damon Rasti said...

André: Haha, du kan ha rätt!
Vandrarvild: Till slut kommer det bli en folkrörelse hoppas jag!

2007-05-16 01:50  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se