torsdag, maj 10, 2007

Nytt bloggord: Blompis!

Jag och Sofia pratade lite om bloggrelaterade saker. Vi kom in på bloggare som man blivit kompisar med. Alltså folk man lärt känna först via bloggar. Det fanns inget bra ord för det. Så vi skapade ett. BLOMPIS! Låter väldigt fjortiz, men inte värre än "Blok". Jag har ganska många blompisar. Många av dem träffar jag IRL ganska ofta. Någon gång ska jag lista alla.

Nu ska vi ta reda på vad man kallar tjejer/killar som man dejtar som man har träffat genom bloggar. Finns det ett sånt känt par? Vem ska få Sveriges första bloggbebis? Har folk bloggsex? Nej, nu blev det för mycket!

Jag skriver inte särskilt mycket om mitt privatliv här, och tänker inte börja med det. Men någon annan kanske vill lätta på sitt hjärta? Ge mig länkar!

Vilka är dina blompisar?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha! Fantastiskt briljant.
I samband med publiceringen av Bons lista över pop-makthavare 2005 fick Fredde Virtanen frågan "får du mycket tjejer tack vare bloggen?" och svarade; "En del bloggisar förekommer". Sedan dess har jag velat ha en bloggis.

2007-05-11 08:39  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se