onsdag, juni 13, 2007

La dolce vita - in color

Ni vet de där klyschiga Hollywoodfilmerna, där de åker till Italien, och äter vid det bästa bordet på den fantastiska restaurangen, åker bil längs kusten till den perfekta stranden, stannar till vid den lilla gården, provsmakar och köper fantastisk egentillverkad olivolja?

Det är det jag kom hem från precis.

Så även om verkligheten tränger sig på, så är man fortfarande förvirrad för man undrar hur allting kunde vara så rätt. Hur jobb kan kännas så lätt.

Bilder kommer så fort jag har fått dem av min fina assistent.

5 Comments:

Blogger Ida said...

Jag åker till Italien för första gången om drygt en månad. Man har ju den där bilden i huvudet, som du just beskrev, å man undrar om det verkligen kan vara så där romantiskt, fridfullt å helmysigt som det verkar... Men vad skönt att höra att det faktiskt kan det. Nu ser jag fram emot min semester ännu mer! =)

2007-06-14 01:57  
Blogger Damon Rasti said...

Ida: Italien är ett splittrat land. Så frågan är vart du ska åka. Men jag tror att du kommer ha det bra, så länge du inte ska till industristäderna i norr...

2007-06-14 11:35  
Blogger Ida said...

Vi ska ut å tågluffa i sydeuropa, å räknar med 5-6 dagar i Italien. Planerna är väl Genua, Rom å Venedig. Utöver det får vi se vart det bär av. Något tips om billigt boende, "måste se" eller "undvik helst"?

2007-06-16 23:43  
Blogger Damon Rasti said...

Ida: Jag får svara på din blogg sen, när jag hinner tänka på nåt bra! Ska tipsa om en fantastisk restaurang i Rom!

2007-06-21 11:56  
Blogger Ida said...

Det låter bra! =)

2007-06-22 00:31  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se