måndag, juni 04, 2007

Angående texten nedan

Kände att det behövdes en förklaring. Skrev texten för några veckor sen klockan fem en söndagsmorgon. Trots att den är privat så kändes den så ärlig att jag behöver publicera den. Det är väl mest allmäna tankar kring kärlek och förhållanden, och inget speciellt som åsyftas. Det är svårt att veta hur privat man kan skriva på en blogg som inte är särskilt privat, men jag gör ett försök så får vi se vad ni tycker. Det är lätt att tas för oseriös när man blottar sina inre tankar, och det vill jag gärna försöka undvika som ni kan förstå. Ibland önskar man att man hade en helt anonym blogg, där man kunde skriva vad som helst utan att tänka på konsekvenserna.

Mina tankar går annars idag till fina förebilden Paris Hilton som har påbörjat sitt fängelsestraff och kommer vara borta några veckor. Ibland verkar det nästan som att det kanske finns en gud ändå.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

en anonym blogg kallas väl för dagbok?

2007-06-04 15:36  
Blogger Damon Rasti said...

Nina: En blogg är en logg på nätet. En dagbok är något man har i byrån?

2007-06-04 18:56  
Anonymous Anonym said...

Damon: Nej, jag har skrivit dagböcker på nätet tidigare så jag håller inte riktigt med. Skillnaden är att en dagbok är sluten berättelse medan bloggen är en öppen. Bloggen innehåller kommunikation, det gör inte dagboken.

2007-06-05 00:37  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se