söndag, juli 29, 2007

Live från Vänern again

Vi fick nyss reda på att en konstnär som skulle ställa ut på ön satt på båtens övre däck. I hopp om att få lite kulturellt utbyte begav jag mig upp till vad som visade sig vara ytterligare en frodig kvinna, som till utseendet såg ut som en finsk socialarbetare i Upplands väsby kommun. Efter lite småprat slänger hon ur sig:

Konstnär: Det är inte ofta man ser såna som DU här ute!
Jag (ilsket): Vad i helvete säger du?
Konstnär: Jaa...Är du inte från Stockholm?
Jag: Eeeh..Joooo...

Pinsam tystnad.

Jag kommer inte våga gå på hennes utställning.

5 Comments:

Blogger It´s all about me said...

Så jävla bra.
Tji fick du, liksom.

2007-07-30 22:36  
Blogger Damon Rasti said...

Annaluna: Jag kan inte annat än att hålla med..

2007-07-30 23:12  
Anonymous Anonym said...

men träffande om väsby. typiskt.

2007-08-06 23:22  
Anonymous Anonym said...

OMG, vilken snarstucken 08! Det är pga sånt vi får dåligt rykte ju, Damon ; )

Ha det så mysigt i Italien!

2007-08-07 06:14  
Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA...

"Finsk socialarbetare från U-V"

/Jörgen H.

2007-08-18 11:59  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se