söndag, juli 29, 2007

Live från Vänern

Sitter på en liten båt på väg ut till Lurön, en av 22.000 öar i Vänern. Det första som slog mig när jag kom till Karlstad i fredag var att alla glodde på mig. Först tänkte jag att det var min nya Junk De Luxe-skjorta, men snart insåg jag att det var för att jag var exotisk. Och lång. Och har galet hår.

Nu när jag steg på båten så hälsades jag välkommen av guiden. En fyllig kvinna, som jag förvisso trodde var en man först, men insåg snart att såna moobs (man boobs) existerar antagligen inte.
Hon utgick från att jag var turist, och började prata med mig:

Guide: Hi and Welcome to the trip!
Jag: Hej, ja det ska bli trevligt!
Guide: Yes yes. Do you have any questions?
Jag: Eeh..Hur lång tid tar turen?
Guide (vänder sig om till kapten) :Äääre 45 minuuute som gälle ida mää? (Vänder sig mot mig)About 45 minutes.
Jag: Hmm, ok thank you!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, hörde nåt liknande på en marknad igår.
Svensk kvinna: How much are these?
Braziliansk försäljare: These are trettio and these are femtio.
Svensk kvinna: Oooh, so these are thöööööörrrty.

Bara måste snacka engelska för att tillfälle finns liksom...haha...

2007-07-29 10:19  
Anonymous Anonym said...

Haha. Lustig situation. =)

2007-07-29 14:40  
Blogger It´s all about me said...

Ärligt?
Fan vad bra.
Yrkesskadad eller bara allmänt blåst? (eller både och kombinerat?)

2007-07-30 22:35  
Blogger Damon Rasti said...

Elsa: Tror att ögonen lurar munnen ibland, om du förstår vad jag menar.
Sofia: You should've been there!
Annaluna: Dålig dag på jobbet antar jag...

2007-07-30 23:14  
Anonymous Anonym said...

Men det är ju helt absurt!! Hur kunde du hålla dig från att efteråt säga: hallå varför pratar du engelska med mig? bara för att slå hål på ballongen och se hennes reaktion? Det hade ju varit obetalbart! Där hade du chans att verkligen se nån sjunka genom jorden :D

2007-08-07 06:23  
Anonymous Anonym said...

Värmlänningar är långa. Så de tittade nog inte på dig för att du var det. Vi värmlänningar glor på alla.

2007-08-13 11:11  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se