fredag, augusti 24, 2007

Att prata in i telefonsvarare

Det finns få vardagliga sysslor som ger mig sån ångest som att komma till någons telesvar och vara tvungen att lämna ett meddelande. För det första är det irriterande att irritera sig på folks usla förinspelade meddelanden, men det riktigt jobbiga är att jag vill prata fort och korrekt, och det jag mest av allt vill undvika är att hämta andan, för att det inte ska låta som att man flåsar i telefonen. Så precis innan pipet så drar jag in ett djupt andetag och bara:

"HEJ-DET-HÄR-ÄR-DAMON-RASTI-JAG-RINGER-ANGÅENDE-X-DU-KAN-NÅ-MIG-PÅ-070-77777777-ALLTSÅ-070-7777777-TACK-HEJ!"

Puuuh!

Den där andåterhämtningen gör att man får ont i lungorna i en halv sekund, men sen är man återställd, och kan andas normalt igen. Märkligt nog ringer han som jag lämnade meddelande till nu, precis när jag skriver detta, så vi får väl avsluta här.

6 Comments:

Blogger Elin said...

Meeeen!! Varf�r har Tjuvlyssnat f�rsvunnit nu igen??? Den bl� sidan �r inte alls lika rolig....

2007-08-24 16:13  
Anonymous Anonym said...

Usch, jag hatar också det där. Iofs har jag nog någon form av lindrig telefonskräck överhuvudtaget, men telefonsvarare är fan värst. Ingen direkt respons, bara ett tomrum att tala till. Omöjligt.

2007-08-24 17:25  
Anonymous Anonym said...

Fördjävla lätt nummer du har förresten. Vilket partytrick att lämna ut det!

2007-08-24 20:42  
Anonymous Anonym said...

Är det nån jävlas med er igen eller är det bara servern som krashat?

2007-08-25 11:52  
Blogger Damon Rasti said...

Mikaela: Ja, vad gör man inte för lite sällskap..
Elin&Elsa: Tjaaa, vad ska man göra..Trött jag blir!

2007-08-25 12:08  
Anonymous Anonym said...

Underbart, det är inte bara jag som får ångest utav telefonsvarare! Känner att paniken sätter in så fort jag höer början på meddelandet och lägger i 90% av fallen på luren redan då...

2007-08-26 12:42  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se