torsdag, augusti 16, 2007

Killproblem - Del 1

Jag tänkte i höst dra lite killgrejer för alla tjejer, som verkar utgöra huvuddelen av mina läsare. Sånt som mestadels är fysiskt, och som ni inte kan veta. Kanske blir det lite hyss som män har för sig också. För att slippa dras ner i fördomsträsket, ska jag försöka ha genusglasögonen på.

Jag kom att tänka på denna serie när jag var på toaletten och kissade nyss (varför säger många killar kissa till tjejer och pissa till killar?). Eftersom jag hade nya kalsonger så hade ny-luddet letat sig in i urinröret, så som man kan få in i naveln, och min kisstråle delade sig i två delar. Oftast är den en liten delning, som gör att man måste sikta längre ner, för att få allt i skålen. I värsta scenariot delar sig strålen i två delar med 90 graders vinkling. Då får man välja vad man ska kissa ner. Är det toasitsen som man vill rengöra senare eller golvet? Man vill till varje pris rädda badrumsmattan, och toapapperhållaren. Min instinktiva tanke var att jag skulle filma fenomenet, och då enbart kisset, för att ni verkligen ska förstå, men för att slippa löpsedeln "Urinchock" får ni nöja er med att visulisera.

Tänk att ni lägger fingret för vattenslangen när ni vattnar någonting på landet. Luddet från nya kalsonger fungerar som fingret. Egentligen kanske detta kan förekomma hos tjejer också, men ni ser inte det för att ni antagligen sitter. Nu skulle jag egentligen kunna lösa problemet genom att sitta ner och kissa, vilket ska vara bättre för prostatan, men kom igen, det går så mycket snabbare att stå upp, och då minskar risken att man måste gå till second base.

Så där har ni problemet med nya kalsonger. I och med detta utgår jag från att folk som läser bloggen kommer hålla sig lite längre nästa gång de är hemma hos mig.

18 Comments:

Anonymous Anonym said...

"I och med detta utgår jag från att folk som läser bloggen kommer hålla sig lite längre nästa gång de är hemma hos mig."

I och med detta utgår jag från att folk som läser bloggen kommer att hålla sig lite lite längre ifrån den i fortsättningen.

2007-08-16 16:55  
Anonymous Anonym said...

"I och med detta utgår jag från att folk som läser bloggen kommer att hålla sig lite lite längre ifrån den i fortsättningen. "

hahah! andré: same thought.

2007-08-16 17:22  
Blogger Damon Rasti said...

Äh, det är bara lite kiss som R. Kelly skulle ha uttryckt det...

2007-08-16 17:41  
Anonymous Anonym said...

Otroligt intressant! Del ett i denna serie knockade! Det här har jag aldrig vetat om förut. Varför berättar inte ens pojkvänner sånt här?
Nej, jag tror faktiskt inte vi tjejer råkar ut för det, även om man sitter ner märker man ju om ens stråle skulle börja dela sig.
Navelludd hörde jag talas om första gången för bara nåt år sen, det är tydligen också vanligt hos killar.

Min viktigaste kommentar gäller det här med sittande killar: Jag var tillsammans med en kille två år som satt och kissade. Det var en DRÖM! Ni kan inte ana vilken skillnad det var på hur ofta man behövde städa toan. Den håller sig ren hur länge som helst då och det dröjer många månader innan toan börjar lukta kiss. Det kommer ju inte alla dessa mikrodroppar här och där, golv, toastol mm.

Snälla snälla grabbar, kan ni inte införa en trend så att det anses coolt att sitta och kissa? Jag tycker min fd är jordens ballaste just pga det. Så jädra attraktivt att köra sin stil och inte vara orolig för att verka omanlig.

Längtar till nästa del i din serie!

2007-08-16 18:43  
Anonymous Anonym said...

Och så retar sig killar på tjejer som är ledsna över brutna naglar istället för att oroa sig för föräldralösa barn i Afrika. Det här är väl lite på samma nivå som brutna naglar? :p

2007-08-16 19:12  
Anonymous Anonym said...

Tänk vad mycket man inte vet!
Btw, om jag vore man skulle jag också stå. Evolutionen har ju verkligen misslyckats vad gäller tjejer. Speciellt när vi ska kissa och blir gravida och så (what's up with THAT?! Helt groteskt).

2007-08-16 19:49  
Anonymous Anonym said...

Om du gör som jag och tvättar underkläderna innan du använder dem första gången bör problemet försvinna...

/C

2007-08-16 21:41  
Anonymous Anonym said...

Ja, varför säger man kissa till tjejer och pissa till killar? Det driver mig til vansinne, när jag var yngre blev jag hyschad av mor min för att jag sa att "jag går och pissar". Enligt mormor är det tydligen ovårdat språk för tjejer. VA? vadå,QUE?! fattar inget och fortsätter med mitt pissandet tills jag får en bra förklaring.

(nu vet jag varför ni inte alltid "prickar rätt", var god sitt ner när du använder nya kalsonger)

2007-08-16 23:52  
Anonymous Anonym said...

I want to pee on you, yes I do, piss on you...fått den på huvudet. Här har ni: http://youtube.com/watch?v=NZjTqfA4xNI&mode=related&search=

2007-08-16 23:54  
Anonymous Anonym said...

Har alltid suttit. Kommer alltid att sitta. Trots att det anses vara så totalt omanligt och fjolligt att man nästan skäms för att erkänna det. Ja, men bara nästan!

När jag var sex år gammal och gick på dagis talade fröknarna om för mig (inför mina kompisar!) att det minsann var "flickaktigt" att sitta. Men inte ens den traumatiska och i efterhand ganska tveksamma kommentaren kunde rätta till min konstiga ovana! Coolt lär det aldrig bli, men det är nog vanligare än vad många stå-upp:are tror...

Oavsett vilket så har boxerludd faktiskt aldrig stört mig. Däremot är navelludd både vanligt och lite smått irriterande. I-landsproblem indeed!

2007-08-17 05:14  
Anonymous Anonym said...

Coolt! Saker jag inte visste att jag ville veta.
Jag väntar med spänning till nästa del.

2007-08-17 08:09  
Anonymous Anonym said...

Alltså, tjejers urinrörs-öppning är ju ofta lite skyddade, det ska nog mycket till för att ludd ska leta sig in där...

Hoppas att få lära mig mycket nytt under hösten.

2007-08-18 00:32  
Blogger Mikael K said...

Hm, jag har aldrig varit med om att luddet letat sig in DÄR! Jag blir nästan lite nöjd av att ha lärt mig något nytt idag också!

2007-08-21 10:07  
Anonymous Anonym said...

Hmm intressant... som kille borde jag ha upplevt detta men eftersom jag köper nya kalsonger lika ofta som Michael Jackson ger publika intervjuer så kan jag inte minnas att detta hänt mig. Michael borde göra en intervju snart och då skall jag verkligen undersöka denna "urban legend". Kanske testa olika material också för bästa effekt.

2007-08-28 10:30  
Blogger Damon Rasti said...

Bristi och Peter: Kan det vara så att ni inte är omskurna? Då är det rätt narturlig att ni inte drabbas av detta..

2007-08-28 10:41  
Anonymous Anonym said...

Det stämmer, klippt och skuret var det här. Du var man uteslutet från denna mansklubb, osis.. Nåväl, Elina hälsar i alla fall.

2007-08-28 13:55  
Anonymous Anonym said...

Glöm mitt sista inlägg.. missade ordet INTE omskuren.. Klart man är det.. hmm då borde jag alltså ha detta problem.. Där får man för att man vill vara annorlunda :(

2007-08-29 10:13  
Blogger Damon Rasti said...

Peter: Haha, är du muslim eller jude?

2007-08-29 10:38  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se