tisdag, oktober 23, 2007

Nya ställen på Söder

Nu har det öppnat ett nytt café här i Hornstull, Vurma. Det har sedan tidigare caféer på Vasastan och Kungsholmen. De håller på att fixa fortfarande, men konceptet känns fräscht, med goda sallader och mackor till ok priser. De har flyttat in i "Angeliques" gamla lokaler, på Bergsundsstrand 31, som jag avskydde rejält efter att Resumé-TV intervjuade mig där, och den varma lokalen (och min jacka, som jag hade på mig för att vara lite ball) gjorde mig genomsvettig. Som tur var blev inslaget ersatt av den store (bokstavligt talat) Göran Persson.

Ett annat ställe som jag käkat på ett par gånger är Dado. Ett indiskt ställe vid Mariatorget, på Tavastagatan 28. De har en riktigt mysig inredning, och mina förväntningar har varit skyhöga. Dock måste jag erkänna att jag gång på gång blir besviken på maten. Det är tydligen inga indier som ligger bakom, och svenskarna må vara supertrevliga, men de vågar inte krydda maten. Det är en trevlig upplevelse med mysiga sittplatser, men rent gastromoniskt blir det aldrig någon hit. Det är dock fräsch lunch, för ca 80 kr.

Ingen knäcker dock den indiska restaurangen Indian Garden på Heleneborgsgatan. Stans bästa lunch för drygt 50 spänn!

Bilder kommer så snart jag har hittat min USB-sladd.
Bloggtoppen.se