torsdag, oktober 18, 2007

Tandläkar-döden

Sitter här i väntrummet hos min tandläkare. Tre hål fanns det, fick jag veta sist. "Du borstar för hårt och använder för lite tandtråd". Lite tandsten också. Allt det där var ok.

Tankebanan som påbörjades i stolen gjorde mig mer orolig. När jag fick höra "risk för tandlossning om några år" insåg jag att de där fasliga 30 nu närmade sig rejält. Tandlossning, jobbiga lagningar, löständer, döden.

Skaffa hus, familj, barn. Glöm vovve och Volvo. Barndomsdrömmar som går i kras, begränsad frihet och inte längre ung och het. Skriva testamente. Och allting hände så snabbt. Jag kom ut från mottagningen riktigt nedstämd.

Nu ska jag snart in och stirra döden i vitögat igen.

Vi får se om jag överlever denna gång.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag var också hos tandläkaren och borrade igår :/

2007-10-18 13:22  
Anonymous Anonym said...

Jag ska borra två gånger nästnästa vecka, under mitt lov. Yääääs..

2007-10-18 15:57  
Anonymous Anonym said...

Kan vara rätt kul o gå till tandläkare, beror på VILKEN tandläkare det är.. min är jättesnygg.

2007-10-19 12:50  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se