onsdag, oktober 24, 2007

Pressmeddelande: Glife köper Fatale.se

"Glife AB köper modebloggen Fatale.se av Tjuvlyssnat AB. Fatale.se har under de senaste månaderna utvecklats till en av Sveriges mest besökta modebloggar. Glife AB, som tog över driften under slutet av förra veckan, har designat om plattformen samt ersatt alla skribenter."

Jag drog tillsammans med ett par kompisar igång Fatale för att skapa en seriös modeblogg, då jag såg potentialen i denna djungel. Nivån på vissa bloggar är skrämmande låg, men det finns också duktiga tjejer som Hotspot, Underbara Clara m.fl. som inte är bara skickliga bloggare utan även goda förebilder för unga tjejer.

Fatale växte på mycket kort tid till att bli en av de mest omdiskuterade modebloggarna, med mycket hög status. Detta märks inte minst om man tittar på medlemmarna i dess Facebook-grupp.

Bloggare som varit involverade i Fatale, expempelvis Hanna Fridén och Annika Marklund är framtida mediestjärnor, och jag är mycket stolt över att ha jobbat med dem. Det gäller alla andra tjejer som varit inblandade i projektet också. Dessa valde att gå vidare, och fick aldrig kicken som det står i Dagens medias artikel. Tvärtom har de redan andra projekt som de sysslar med.

Jag går vidare med nya projekt, och mot nya mål. Med fokus på gratistjänster som gör nytta och glädjer folk. I eftermiddag kommer jag att göra en begäran här på bloggen för att få lite hjälp på traven med detta.

Edit: Dagens media har nu ändrat sin artikel, och jag klargör än en gång, att tjejerna har lämnat projektet frivilligt. Märkligt förresten att Dagens Media inte kollar med mig som motpart, men det är tydligen ointressant...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

men alltså priset, det är allt vi vill veta. eller åtminstonde en hint, femsiffrigt eller sexsiffrigt?

2007-10-25 00:01  
Blogger Damon Rasti said...

Jag skulle gärna svara, men har lite bråttom till att provköra en Lamborghini..

2007-10-25 10:40  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se